Rauw verhaal

RBogerd 18 mei 2020
Samenvatting
Het verhaal gaat over Victoria een arts in opleiding en ze heeft een druk leven door mensen te redden, die de pech heeft om een vriendje uit hetzelfde ziekenhuis te hebben die een grote schuld bij een gokbaas heeft en haar als onderpand meegeeft om uitstel te krijgen. Jude is die notoire crimineel en hij draait er zijn hand niet voor om, door zijn missgenoegen te uiten op een gewelddadige manier tegen mensen die hem dwars zitten.
Hij heeft nog nooit eerder te maken gehad met een menselijk onderpand en dit staat hem totaal niet aan, daarnaast heeft ze een vechtlust waar hij van onder de indruk is. Haar leven is veranderd in een nachtmerrie en ze probeert alles te doen om te ontsnappen, ze verafschuwt alles waar ze in terecht is gekomen. Dan hoort hij iets waardoor hij een foute beslissing neemt.

Quote: ‘Als ze echt weggaat, is ze zo goed als dood.’

Quote: ‘Ze klampt zich vast aan de persoon die alles van haar heeft afgenomen, want ik ben alles wat ze heeft en dat is verdomd tragisch.’

Mijn mening
Door de waarschuwing wist is dat het een heftig boek kan zijn. En het is inderdaad geen boek om even voor het goede gevoel te gaan lezen. Toch is het zo geschreven dat de gruwelijke dingen naar voren komen, maar dan op zo’n manier dat het niet misselijkmakend is, waardoor het op mij niet al te schokkend overkwam. Toch kan ik me voorstellen dat anderen er niet op dezelfde manier naar kijken als ik. Jude is echt een contradictie, hard, onverzettelijk en gaat letterlijk over lijken. Aan de andere kant heeft hij een grote zwakte en dat is duidelijk te lezen in dit boek. Het is een boek dat ik niet weg kon leggen zoveel gebeurde er in de tijd dat ik het las. Een cliffhanger zo vreselijk dat ik er totaal stil van werd. Kan niet wachten op het tweede deel!

Conclusie
Een boek dat recht voor zijn raap is, inderdaad duister en zo meeslepend verteld terwijl het niet te gruwelijk overkomt. Een pré is dat er totaal niets te voorspellen is in dit boek en dat maakt het beter dan de meeste boeken die ik gelezen heb. Het kan zich scharen onder de noemers thriller en new adult, een erotische roman is het niet echt, wil je daarvoor gaan moet ik je teleurstellen. Een buitengewoon rauw boek dat ik kan aanraden.

Meer recensies van RBogerd