Ivy vindt dat iedereen lief tegen elkaar moet doen!

RBogerd 25 maart 2020
Cover
De cover laat een tekening zien van de Dalai Lama, die een plantje doorgeeft aan een jongetje. Waarop Ivy haar eerste opmerking was: ‘Wat een lieve man geeft dat jongetje een plantje.’

Samenvatting
Het is het verhaal van een jongetje die de huidige Dalai Lama is/wordt. Je leest in het kort hoe zijn leven was en wat hij aan de wereld met name kinderen wil meegeven.
Quote: ‘Er zijn veel eenvoudige manieren om meer geluk op deze wereld te brengen’

Onze mening
Na en tijdens het lezen enkele opmerkingen van Ivy:
• Dat jongetje heeft een lieve mamma
• Ik vind dieren ook leuk
• Waarom geven het eten weg, mag hij dat niet zelf houden?
• Die vogel vind ik de mooiste van allemaal.
Zelf ben ik van mening dat dit boek in elk huishouden een plekje mag vinden, het zaadje van compassie zou elk kind van kleins af aan mee mogen krijgen van zijn of haar ouders, opvoeders en/of grootouders. Het allermooiste aan dit boek zijn de vragen die je jezelf kan stellen.
Quote: ‘Is er iets wat ik kan doen om de ander te helpen?’

Conclusie
Mijn kleindochter Ivy van 4! Is het er mee eens dat iedereen elkaar moet kunnen helpen als dat kan en ze vindt het ook leuk als iedereen lief en aardig tegen elkaar doet. Zoals ik het boes staat zegt ze elke dag lief te proberen te zijn. Daar kan ik alleen maar op zeggen een goed begin is het halve werk en maakt het gemakkelijker om op te volgen.
Dus om de conclusie te omschrijven: Een leerzaam boek dat vraagt om compassie en saamhorigheid! Er wordt al lelijk genoeg gedaan om je heen.

Meer recensies van RBogerd