De engel van Sevilla

Reading.the.books 25 september 2022
Wat heb ik weer genoten van deze nieuwe vertrek thriller van Marelle Boersma.

De engel van Sevilla speelt zich af in natuurlijk het mooie Sevilla, waar Sascha werkt in een Nederlands verzorgingstehuis waar de oudjes kunnen genieten van de luxe en mooie omgeving op hun oude dag, maar helaas gebeuren er mysterieuze dingen in Golden Care Resort, maar gelukkig zijn daar de bewoners die op onderzoek uitgaan.

"Als een stralend wit paleis ligt het resort te pronken onder een diepblauwe lucht. Het lijkt bijna onmogelijk dat er iets naars staat te gebeuren"

Het verhaal wordt verteld vanuit twee perspectieven. Vanuit Sascha en vanuit Maria, een van de oudere die woont in het verzorgingstehuis en wilt ontdekken wat er allemaal mis is daar.

Dit boek las weer heerlijk weg. Met de fijne en beeldende schrijfstijl en de korte hoofdstukken waan je je even helemaal in Sevilla. Ik heb vooral genoten van de oudjes in dit verhaal, Maria, Els en Dollie. Maar ook zeker de andere bewoners. Heerlijk hoe zij hun detective groepje hadden opgericht en lekker konden keuvelen onder het genot van een kopje koffie en iets lekkers om hun plannen te maken over hoe ze er achter zouden kunnen komen wat er allemaal gebeurt daar in het Golden Care Resort.

"Houd de zon maar in je leven. En als het tegenzit, kijk je maar omhoog. Keep the sunny side up!"

Al met al is de engel van Sevilla een heerlijk verhaal waar je je even helemaal in kunt verliezen. Het is een fijne weglezer die niet al te spannend is maar wel mysterieus. Ik heb genoten van dit verhaal.

Meer recensies van Reading.the.books