Waar we gaan is nacht

Readwithcarr 29 maart 2024
De cover van dit boek vond ik erg mooi door de kleurencombinatie en sprak mij ook meteen aan. De plantjes die je ziet op de cover. Wat ik helemaal geweldig vind is dat de cover van dit boek dus enorm goed past bij het verhaal. Hier hou ik van!!

Ik moest even inkomen in dit boek en erg wennen aan de schrijfstijl, eenmaal dat ik hieraan was gewend las het boek prettig weg. Dit boek bevat heftige onderwerpen en gebeurtenissen. Het perspectief word vanaf een afstand verteld waar ik best aan moest wennen, maar vanwege alle gebeurtenissen toch erg prettig was.

Dit boek heeft bij mij wat geraakt, namelijk de diepgang met name naar de slavernij. Zo heb ik er nooit bij stilgestaan maar dit boek weet er een erg goede indruk van te geven, wat mij best raakt!

Dit boek is een erg heftig en vooral aangrijpend historische roman. Tracey Roce Peyton weet op een erg goede manier, deze nare gebeurtenissen goed neer te zetten. Ook de zes sterke vrouwen in dit boek heeft ze enorm goed weergeven.
Het is een enorm mooi, origineel en aangrijpend verhaal en ik zou dit zeker aanraden.

Heel erg bedankt Ambo Anthos voor dit geweldige recensie-exemplaar! Ik heb hier enorm van genoten.

Meer recensies van Readwithcarr