Heerlijk verhaal

ReadwithIndra 06 maart 2024
In ‘A touch of ruin’ gaat het verhaal van Hades en Persephone verder. De relatie is nu openbaar geworden en iedereen in Nieuw Athene heeft er zijn eigen mening over. Hades en Persephone verschijnen in alle roddelbladen en hun relatie wordt in het daglicht geplaatst. Hierdoor komen er geheimen uit Hades’ verleden naar boven. Dit zorgt ervoor dat Persephone begint te twijfelen aan hun relatie. Houdt hij we echt van haar? Bovendien houdt Persephone nog steeds geheim dat zij de Godin is van de Lente. De media die haar continu op de hielen zit, dreigt haar te ontmaskeren. Om het nog erger te maken, gebeurt er iets vreselijks in Persephone haar leven. Hades weigert haar te helpen en de wanhoop nabij sluit zij deals met anderen. Hierdoor leert Persephone een totaal andere kant van Hades kennen. Wil ze nog steeds zijn koningin worden?

Dit is het tweede deel van de serie en net zoals deel één volg je het verhaal vanuit de ogen van Persephone. De band die je met haar hebt opgebouwd in het vorige deel wordt nu nog sterker. Ik kon mij volledig inleven in de gebeurtenissen die haar leven op zijn kop zetten. De liefdesrelatie van Hades en Persephone is natuurlijk het hoofdonderwerp. Hun relatie komt onder grote druk te staan door de media. De geheimen die aan het licht komen, zorgen ervoor dat Persephone onzeker wordt. Hier komt haar menselijke kant mooi naar voren. Ze twijfelt aan alles en daardoor is zij nog sympathieker.

De schrijfstijl van St. Clair is erg vlot. De hoofdstukken zijn niet te langdradig en alles is haarfijn uitgewerkt. Zo komt er opnieuw mythologie aan bod in dit verhaal. Sommige mythologische verhalen kende ik nog niet, maar deze worden duidelijk uitgelegd door de auteur. Ik had op geen enkel moment het gevoel dat het te ingewikkeld werd.

Bovendien is de vormgeving van het boek wederom prachtig. De hardcover met gekleurde zijkanten, alsook leeslint is een streling voor het oog. Het boek past perfect naast het eerste deel dat ook zo schitterend werd vormgegeven.

Kortom, ‘A touch of ruin’ wist mij te bekoren. Persephone is een sympathiek personage om te volgen en je bouwt doorheen het boek een sterkere band met haar op. De twijfels die ze voelt, zorgen ervoor dat ze heel menselijk overkomt. Het boek krijgt daarom van mij vier sterren. Ik ben dan ook benieuwd naar het vervolg.

Meer recensies van ReadwithIndra