Heerlijk tweede deel!

ReadwithIndra 24 april 2024
In ‘Tunnel van botten’ gaat het verhaal van Cassidy Blake verder. Haar ouders zijn ‘de inspookteurs’ en voor een televisieprogramma reizen zij de wereld rond naar de grootsteden met de meeste geesten. Hier gaan zij op jacht naar echte spookverhalen. Wat zij niet weten is dat hun dochter geesten kan zien. Beter nog, Cassidy haar beste vriend Jacob is een geest. In dit deel is Cassidy beland in Parijs. Het is heerlijk om langs de Seine te wandelen en de Eiffeltoren te zien, maar in deze grote stad spookt het ook. Vooral in de catacomben dolen geesten rond. Als Cassidy per ongeluk een gevaarlijke en sterke klopgeest wakker maakt, moet ze de hulp inschakelen van haar nieuwe en oude vrienden. De tijd tikt en de geest begint steeds sterker te worden. Cassidy moet alles op alles zetten om ervoor te zorgen dat de geest de oversteek maakt, want anders zal hij Parijs voor altijd teisteren.

Dit tweede deel wordt alweer verteld vanuit het perspectief van Cassidy. Ze maakte in het eerste boek al een behoorlijke groei door, aangezien ze meer te weten kwam over haar zicht. Naast dat feit weet ze nu ook hoe ze geesten moet doorsturen. In ‘Tunnel van botten’ voelt ze dus volwassener aan. Haar visie naar de geesten is anders en ze vindt het dan ook belangrijk dat deze kunnen rusten.

Het verhaal is opgedeeld in verschillende delen. Aan de hand hiervan wordt de spanningsboog opgebouwd. Zo kan je al voelen aankomen wat er gaat gebeuren in dat deel. Spanning is consistent aanwezig en dat is vooral te danken aan het feit dat het boek korte hoofdstukken bevat. Je vliegt als lezer door het verhaal en gaat samen met Cassidy en Jacob opzoek naar de klopgeest. Het naderend onheil loert echter om de hoek en je voelt dat ze vaart achter de zaak moeten zetten.

Daarnaast is ‘Tunnel van botten’ een toegankelijk boek voor de jongere lezer. Het woordgebruik is niet te ingewikkeld en thema’s die aan bod komen zullen zeker herkenbaar zijn. Je zou kunnen denken dat het verhaal ‘akelig’ is voor kinderen aangezien er geesten aan bod komen. Echter, vind ik dat de auteur niet heel gedetailleerd de uiterlijke kenmerken van de geesten omschrijft. Hierdoor vind ik het dus wel geschikt voor de jongere lezer.

Naast het feit dat het boek gewoon heel vlot leest, is het ook prachtig vormgegeven. De Eiffeltoren wordt afgebeeld op de zijkanten en ook een kaart en tekeningen van de personages ontbreken niet in het boek.

Kortom, ‘Tunnel van botten’ is een heerlijk tweede deel. Je leert Cassidy nog beter kennen en gaat samen met haar op avontuur in Parijs. Spanning is aanwezig vanaf de allereerste bladzijde en door de korte hoofdstukken vlieg je doorheen het verhaal. Daarom krijgt het boek van mij 4,5 sterren.

Meer recensies van ReadwithIndra