De zilverweg

Renate 20 november 2019 Hebban Team
De zilverweg is het debuut van oorsprong Zweedse Stina Jackson, Jackson die nu al jaren Denver, Amerika woont.
Voor dit boek gaat ze weer terug naar Zweden. Het verhaal speelt zich af in een klein plaatsje in Zweden, langs een hele lange weg, de zilverweg, omgeven door bossen.

Het verhaal draait vooral om 2 personages, Lelle die al 3 jaar naar zijn dochter Lina zoekt, zij is op een dag verdwenen.
Meja is het andere personage waar het boek op draait, Meja is samen met haar moeder gaan wonen bij de vriend van haar moeder.
Tijdens het lezen leer je deze personages goed kennen, je krijgt steeds wat meer informatie over ze, waardoor je toch een beetje na gaat denken tijdens het lezen.
De personages zijn herkenbaar en leuk, ook van de bijpersonages zoals Hassan wil je meer weten,
De schrijfstijl is ook fijn, ze schrijft beeldend, je voelt de emotie en je ziet de bossen voor je!

Het boek is in 2 delen opgebouwd, in deel 1 is het verhaal heel langzaam opgebouwd, krijg je wel wat spanning mee, maar nog niet helemaal, wel denk je steeds te weten hoe het zit, wat elke keer dan weer een andere dader zou zijn.
Deel 2 van het boek is totaal anders, waar ik over deel 1 vrij lang deed, was deel 2 zo uit, je bleef maar lezen, je wil gewoon weten hoe het afloopt.
Je wil gewoon weten of je het qua dader bij het juiste eind hebt.
Ook is de spanning op het einde gewoon erg voelbaar, waar de spanning in het begin niet erg aanwezig was, maakte het tweede deel veel goed.

Wel moet ik heel eerlijk zeggen dat mijn verwachtingen heel hoog waren, vooral omdat er groot met rood op de duistere mysterieuze cover staat dat het een beste Scandinavische thriller was, hierdoor had ik hele hoge verwachtingen die niet helemaal waargemaakt zijn, het was een prima boek, en heb zeker van het tweede deel genoten, maar ondanks dat ben ik wel heel benieuwd naar de verdere boeken van Stina Jackson.

Meer recensies van Renate