Brieven ?!

RenskeMB 11 juni 2020
Ben altijd blij met een boek met 2 verhaallijnen. Dus dit boek leek me geweldig. Maar eigenlijk direct al in het boek had ik al het idee dat dit hem voor mij niet zou worden.
Gemma , burn-out door werk en verlies van ex , ontmoet als eerste ,op haar eerste dag ,in het Franse plaatsje , Tom.
En je weet dat herstel duurt niet lang.
Ze vind verstopte brieven die ze gaat lezen. Brieven van Alice aan haar geliefde. Maar het vreemde is dat deze briefwisseling tussen deze beiden pas ingaat als hij weggaat. ( de afspraak met de postzegels ) En toch weet Gemma alles van hun ontmoeting , werk en leven van Alice. Het ware beter geweest dat ze een dagboek gevonden had , want dit klopt dus niet. Alleen de tweede bundel brieven zijn echte brieven. De reden van het verstoppen wordt door Alice gegeven maar het rare is dat degene waar voor ze ze verstopt van de hoed en de rand weet ! Verder zijn de paralellen zo door getrokken dat de hoofdpersonen , verpleegkundigen en oorlogsslachtoffer en zelfs de maanden hetzelfde zijn. Het boek zou beter geweest zijn als het gewoon een roman over Alice was geweest. Deze vrijwilligers zijn zeker een mooie roman waard ! Gemma had m.i. geen toegevoegde waarde !

Meer recensies van RenskeMB