gids voor paranormale gaven.

romers02 28 februari 2023

Bij het lezen van de titel werd ik getriggerd, is dit het zoveelste boek over paranormale gaven waarbij je na het lezen nog niet veel wijzer bent geworden. Of vertelt dit boek echt iets over paranormalen gaven en leer ik er ook wat van?
Het nadeel van deze huidige tijd is dat het aanbod van mediums enorm is maar er weinig mensen echt die gaven hebben, als leek kan je door de bomen het bos niet meer zien.
De eerste indruk is positief, de omslag oogt mystiek met paarse kleuraccenten, en paars is echt een spirituele kleur van betekenis dus hier is zeker over nagedacht.
De auteur neemt je mee naar de wereld van paranormaal, je maakt kennis met de betekenis van paranormaal, de gradaties hierin, wat kun jee met je gaven en hoe bescherm jij jezelf voor al die prikkels van buitenaf. Nog belangrijker is dat de auteur aandacht besteed aan wat paranormale gaven met je dagelijks leven doet, ze leert je hoe jij jezelf mentaal en fysiek gezond kan houden.
Een ding is al snel duidelijk, paranormaal dat ben je. Je leert het niet tijdens het volgen van een of andere cursus of door het lezen van een boek. Vaak zie je dat het in bepaalde families voorkomt, dus de gaven gaan over van de ene generatie naar de andere. Soms gebeurd het door een traumatische gebeurtenis en soms gebeurd het gewoon omdat het jouw taak is hier op aarde om met deze gaven wat te doen.
Dit boek kan je op twee manieren lezen, als leesboek of als gids dan lees je het hoofdstuk waar jij op dat moment behoefte aan hebt.
Heb ik wat aan dit boek gehad, jazeker. Ik kom zelf uit een familie die deze gaven bij zich dragen en bijna allemaal hebben ze ervoor gekozen om hierover te zwijgen en er niks mee te doen, dat maakt het zoeken naar wie ben ik nu erg lastig. Ik vond het verhelderend om te lezen wat je kunt doen met deze gaven met betrekking tot je gezondheid in het algemeen en hoe moeilijk het is om de juiste hulp te vinden. Dit boek laat je inzien dat de beste hulp die je kunt krijgen, is geloven in jezelf. Je bent de leerling maar ook de leraar daar heb je geen dure cursus voor nodig.
Zal ik dit boek aanbevelen? Ik denk dat je dit boek pas zal lezen als je echt belangstelling hebt voor paranormale kennis, spiritualiteit is veel omvattender dan alleen paranormale gaven. Zelf vond ik het een fijn boek om te lezen, geen zweverig gedoe maar duidelijke uitleg, vergeleken met andere boeken steekt deze er wel bovenuit.
Het enige minpuntje vond ik het ontbreken van enige bevlogenheid van de auteur. Soms moest ik het boek even wegleggen omdat de stof niet meer tot mij doordrong dat maakt het als leesboek saai maar als gids leerzaam.

Meer recensies van romers02