de wijsheidscodes

romers02 21 december 2023
Verander je emotionele frequentie met spirituele teksten, deze subtitel trok mijn aandacht. De omslag van het boek oogt mystiek wat past bij de inhoud van dit boek, mijn nieuwsgierigheid werd geprikkeld.
Al lezend kwam ik al snel tot conclusie dat dit boek niet leest als een leesboek want mijn aandacht verslapte op den duur. Ik ben mij gaan verdiepen in de inhoudsopgave en ben de hoofdstukken gaan lezen die mij op dat moment aanspraken e uiteindelijk heb ik het hele boek gelezen.
De auteur, Gregg Braden, besteed in dit boek aandacht aan oude wijsheden oftewel wijsheidcodes. Vijftien codes worden benoemd besproken en vertaald naar de taal van deze tijd. Tevens benoemd hij twee krachtcodes die je kunt toepassen in je dagelijks leven. Door je te concentreren op de verbinding tussen hart en hoofd en het uitspreken van de codes ontstaat er meer bewustzijn en kunnen de oude wijsheden ook nu nog van invloed zijn op ons leven. Al deze codes lees je niet zomaar even en niet alle codes zullen je aanspreken. Het heeft mij wel even tijd gekost om te begrijpen wat de kracht nu is van deze codes, welke wijsheden zitten nu achter de woorden? Maar hoe vaker ik de dit boek ben ga lezen hoe meer ik begreep wat er stond en hoe meer ik begreep des te meer inzichten kreeg ik.
Los van de oude teksten en zijn toepassing schrijft de auteur helder en duidelijk. Of ik dit boek zou aanbevelen aan mijn vrienden of familie dan is mijn antwoord niet eenduidig, het is maar net waar je belangstelling naar uit gaat. Wat dat betreft lezen de boeken van Louise Hay, die ook boeken over de kracht van het woord heeft geschreven een stuk makkelijker.
Wat mij aanspreekt in dit boek is dat de codes zeer oud zijn, er zoveel betekenis zit in iedere code dat ik al lezend steeds opnieuw dingen ontdekt.
Een boek verandert de wereld niet, maar als een boek je aanspreekt en iets kan bewerkstellen in je leven dan heb je als auteur iets moois bijgedragen aan de wereld

Marianne Romers

Meer recensies van romers02