Een onvoorspelbare thriller voor digitale nerds

Roos 20 oktober 2019
Onlangs verscheen een nieuwe thriller van de Britse Tom Chatfield, auteur, techfilosoof en expert op het gebied van digitale cultuur. Zijn expertise op digitaal gebied vinden we duidelijk terug in ‘Dit is Gomorrah’. Dit boek stond ver van mij af, ik moest er ook echt even in komen. Ik ben totaal niet thuis in het de digitale wereld van hackers, het darknet, IS, etc. Op zich vond ik het verhaal en de gebeurtenissen boeiend, was het onvoorspelbaar en bleef ik me afvragen wat er zou gaan gebeuren, maar bij het dichtslaan van het boek, vind ik het wel heel erg moeilijk om dit boek goed na te vertellen. Ik snap het gewoonweg niet helemaal, en ik schaam me ergens om dat hardop te zeggen. Bepaalde elementen vond ik erg interessant, en ik ben ook zeker gaan nadenken over je digitale aanwezigheid, of we elkaar (zowel digitaal als in de werkelijkheid) echt kunnen kennen en ik heb ook zeker geleerd om de updates voor mijn verschillende devices wat sneller te installeren, je weet maar nooit. Kortom, de gebeurtenissen in het boek zijn spannend en onvoorspelbaar, daarom vond ik het een leuk boek om te lezen. Maar omdat de wereld zo ver van mij afstond snapte ik niet alles. Lezers die heel graag een thriller lezen over de hackerswereld, het darknet, en IS, die zullen aan Dit is Gomorrah een heel geschikt boek hebben!

Meer recensies van Roos