Deze prachtige YA-roman springt eruit om haar mooie kaft, maar ook de inhoud is de moeite meer dan waard.

Roos 24 juli 2019
The rest of the story vertelt het verhaal van de 17-jarige Emma Saylor. Ze verloor haar moeder op haar twaalfde en sindsdien heeft ze met haar vader bij haar oma gewoond. Deze zomer gaat haar vader opnieuw trouwen. Omdat haar oma tegelijk op vakantie gaat is het de bedoeling dat Emma tijdens de huwelijksreis bij haar vriendin gaat logeren. Wanneer dat niet door kan gaan, lijkt de beste oplossing te zijn dat ze een paar weken gaat logeren aan het meer bij haar andere oma. Deze oma en de rest van haar moeders familie heeft ze niet meer gezien sinds ze heel klein was. Tijdens deze weken leert Emma, die zich daar Saylor laat noemen, steeds meer over zichzelf, haar moeder en haar kindertijd. Ze leert familie kennen en maakt nieuwe vrienden. Ze voelt zich hier thuis, maar haar vader lijkt er niet heel blij mee te zijn.

Ik heb genoten van dit boek van Sarah Dessen. Ze schrijft prachtig over familie, vriendschap, het missen van een ouder en alle emoties die daarbij kunnen horen. Tegelijkertijd zet het boek je aan het denken over je eigen verhaal. Ook in het Engels leest dit boek gemakkelijk weg. Een aanrader dus!

Meer recensies van Roos