Origineel en spannend

Rosemarijn Milo 26 maart 2022 Auteur
Zojuist heb ik de laatste bladzijde dichtgeslagen van het boek ‘Jeugdzonde’ van Wim Hendrikse. Ik had nog niet eerder een boek van zijn hand gelezen en ik moet zeggen dat ik bijzonder aangenaam verrast ben.
Dit boek is niet alleen spannend en heeft goed uitgewerkte personages, de dialogen lopen goed en er zit veel humor in. Ik heb me kostelijk vermaakt met de vuile taal die van een van de figuren weet uit te slaan en met de treffende beschrijvingen van het uiterlijk van de hoofdpersonen en hun lichamelijke gewaarwordingen op de momenten waarop het spannend wordt. En dat zijn er nogal wat. Het drietal vader, moeder en zoon Hamelink – ja, niet alleen vader en zoon Hamelink vormen het detectivebureau ‘Eyewitness’, moeder doet ook een duit in het zakje – is tegelijkertijd innemend en fascinerend. Hun interacties vormen de schering waarin de inslag op kunstige wijze met een schietspoel wordt gevlochten tot een origineel en onverwacht resultaat. Hendrikse heeft een rijke fantasie!

Meer recensies van Rosemarijn Milo