Mooi Debuut - meeslepend

Sabine martinez 10 oktober 2019
Voor het selfpub cafe op facebook mocht ik dit boek lezen.
Blauw van J.B. Hathewine.
het verhaal over Olivia die al jaren met verdriet en schuldgevoelens rondloopt ! haar beste vriendin Ella die haar grote steun is, is de enigste die haar geheim kent.
als Olivia het verdriet ondragelijk vind is het Ella die haar aanspoort om de waarheid te vertellen, het heeft al veel te lang geduurd !
maar wat zal haar de waarheid haar brengen als ook anderen dingen verzwijgen ? komt de waarheid dan toch aan het licht ? haar zoektocht naar antwoorden begint !

de mooie voorkant met uitzicht op zee brengt je al in een rustige sfeer en ook zo rustig begint het boek.
je leert olivia en ook ella vrij goed kennen. het is een fijne schrijfstijl en je zit meteen in het verhaal.
vooral na de 2e helft van het boek neemt het zo een vaart en wending dat je het boek niet meer wilt wegleggen.
ondanks dat de vaart er dan goed in zit verzuimen ze niet om diep op de dingen in te gaan.
de karakters worden ook goed omschreven en iedereen komt aan het woord.
op de achterkant van het boek staat het is een roman over liefde en eenzaamheid waarin familie de rode draad is, ook al is die draad gebroken. deze beschrijving is precies de goede beschrijving voor dit mooie boek.
voor een debuut vond ik het zeker goed. het maakt me benieuwd naar een volgend boek van deze 2 dames. ik kijk er naar uit

Meer recensies van Sabine martinez