Onroerende en opbeurende roman over het leven zelf

Samantha 05 maart 2021
Prachtige roman over het leven zelf. Over grote en kleine gebeurtenissen in ons leven die ons maken tot wie we zijn. Over verlangens, verwachtingen, ouder worden, vergeving en het belang van vriendschappen die we sluiten.

Ik heb enorm genoten van dit verhaal over drie vriendinnen die elk worstelen met wat de buitenwereld over ze denkt en hoe zij zichzelf van binnenuit zien. Niet alleen bewondering voor elkaar, maar ook een zekere concurrentiestrijd is een belangrijk ingrediënt van hun vriendschap. Hannah heeft een mooie carrière opgebouwd, maar heeft een allesverzengende kinderwens. Cate is verhuisd na de geboorte van haar zoon en voelt dat ze zichzelf is kwijtgeraakt. Lissa staat op het punt om door te breken als actrice, maar privé gaat het slecht.

Anna Hope schrijft boeiend en met vaart. Ze werkt de personages goed uit waardoor je voor alle drie de vriendinnen sympathie kunt opbrengen, hoe donker hun beweegredenen soms ook zijn.

Soms weet je na een paar bladzijden dat je een verrassend en fijn boek in handen hebt. Dit is zo'n boek. Een ontroerend, maar tegelijkertijd ook hoopvol en opbeurend verhaal over je weg vinden in het leven: als dochter, als echtgenote, als moeder en als goed mens.

Meer recensies van Samantha