Haalt het niet bij ‘Het Dossier’

Samantha 23 maart 2020
Ik had Anya Niewierra als auteur nog maar net ontdekt na het lezen van ‘Het Dossier’ of haar nieuwste boek, ‘Het Bloemenmeisje’, verscheen. In mijn enthousiasme besloot ik het direct te kopen, want wat was ik onder de indruk van haar on-Nederlands goede schrijfstijl!
Mijn verwachtingen waren dan ook hoog en wellicht is dat ook de reden waarom ‘Het Bloemenmeisje’ wat mij betreft niet het niveau van ‘Het Dossier’ haalt. De korte zinnen, de vele personages en de ziekten en toevalligheden in het boek zorgden ervoor dat ik me een buitenstaander voelde die zich door pagina’s vol feiten moest zien te slaan dan dat ik meegezogen werd in het verhaal. Zeker, Niewierra heeft een intelligente thriller geschreven met een ingenieus plot, maar tijdens het lezen duizelden de vele puzzelstukjes mij te veel, kwam het personage van Nina mij te gekunsteld over en kon ik me onvoldoende inleven.

Meer recensies van Samantha