Origineel verhaal!

Wat een origineel verhaal! In Man van vele oorlogen volg je de verschillende levens van Ides. Enerzijds is hij een leraar geschiedenis in 1914 die een oorlog probeert te voorkomen, anderzijds komen ook al zijn andere levens chronologisch aan bod. Zo leeft hij in de tijd van het oude Griekenland, bij de Vikingen, in Frankrijk aan de vooravond van de Franse Revolutie... En telkens opnieuw heeft hij (toevallig) invloed op het uitbreken van een oorlog. Ik vond het heel slim hoe Jonas Boets met de geschiedenis speelde en die naar zijn eigen hand heeft gezet in dit verhaal. Verwacht dus zeker geen historisch correcte weergave van de feiten, maar een andere manier van kijken. Ik vond het heel leuk!

Het boek leest bovendien ook erg vlot. Er was een duidelijke structuur in het boek (daar hou ik van) en ik vond het zo fijn om over de verschillende levens van Ides te lezen. Ook het feit dat er nog andere personages steeds terugkomen (zoals zijn geliefde Helena of Hélène) vond ik superleuk! Ik kan dan ook niet anders dan dit boek héél erg aanraden!

Meer recensies van samanthasboekenhoekje