Het heeft enige tijd gekost voordat ik dit boek uit had. Ondanks dat het begin van het verhaal heel erg pakkend was had ik moeite met het rest van het verhaal.

Het verhaal begint als er een bombardement plaats heeft gevonden ij Southampon. Degene die getroffen zijn door deze bombardementen vluchten naar de omringende dorpen. Zo vind het hoofdpersonage (Ellen) in dit boek een meisje in de bus die in eerste instantie niet weet hoe zij heet en waar haar ouders zijn. Al vrij vroeg in het verhaal wordt al bekend wie het meisje is en waar haar ouders zijn. Dit zorgde er wel even voor dat ik twijfel had of ik wel door wilde lezen. Het verhaal dat schrijfster Frances heeft gecreëerd stopt hiermee naar mijn mening te vroeg. Schrijfster Frances probeert nog lezers te interesseren door de levensloop van de jeugd van ons hoofdpersonage Ellen te beschrijven. Maar ook in dit verhaal wordt de informatie over de afkomst vroeg weg gegeven waardoor het resterende verhaal een beetje langdradig wordt. Ik vind het jammer dat schrijfster Frances voor deze opzet van het verhaal heeft gekozen. Het 400 paginatellend verhaal had naar mijn mening ook korter kunnen worden beschreven waardoor als minder langdradig kan worden beschouwd .

Tot slot vind ik dat het boek zeker geschikt is voor een doelgroep die houdt feelgood verhalen. De personen die verwachten non-fictie /historische roman te lezen die gaat over de tijd van WOII kunnen dit boek beter laten liggen.

Reacties op: Langdradig familieverhaal

We moeten dapper zijn - Frances Liardet
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 22,99 Bestel het e-book € 13,99