Wat een romantiek!

Sandra 18 januari 2020
Het verhaal gaat over Sarah Miller, een jonge vrouw die na het verlies van haar dierbaren besluit de zomer door te brengen op Gasparilla Island in de Golf van Mexico. Op deze prachtige plek wil ze behalve genieten van al het moois ook proberen de verschrikkingen uit haar jeugd op papier te zetten. Ze heeft er geen rekening mee gehouden dat ze al snel verliefd zou worden op Evan Bennet die ze ontmoet in de lunchroom waar ze een zomerbaantje heeft. Binnen de kortste keren zijn ze dolverliefd en brengen alle tijd samen door. Evan hoort van het verhaal van Sarah en stimuleert haar verder te schrijven en het te laten uitgeven. Dan breekt de dag aan dat Sarah weer terug naar huis moet om wat zaken af te wikkelen maar ook om haar boek te voltooien en eventueel te laten uitgeven. Ze spreken een datum af dat ze elkaar weer zullen treffen op Gasparilla Island om daarna voorgoed samen door het leven te gaan…

Een romantisch verhaal over echte liefde die altijd zijn eigen weg vindt. Hier en daar is het liefdesverhaal misschien wat aan de zoete kant, maar ‘who cares’ ?! Het is toch heerlijk om te lezen hoe ontzettend verliefd twee mensen op elkaar zijn en wat ze allemaal meemaken?
Hoofdpersonage Sarah is echt een heerlijk mens, niet alleen in haar jonge jaren maar juist vooral in de huidige tijd waarmee het boek begint en waarin ze een beroemde schrijfster is. Ik heb regelmatig om haar moeten glimlachen en de manier waarop zij in het leven staat is bewonderenswaardig, zeker met alles wat ze in haar jeugd heeft mee moeten maken.

Het boek is niet te vergelijken met een eerder boek wat ik van Jerrad Hoff heb gelezen, dat was meer een actiefilm in een papieren versie. Dit is een verhaal waar je echt met een gerust hart jezelf in kunt verliezen. De schrijfwijze is vlot en het taalgebruik duidelijk, geen ingewikkelde zinnen. De hoofstukken zijn vrij lang maar eigenlijk merk je daar weinig van. Door de combinatie van prettige schrijfstijl en mooi verhaal met veel fijne personages kijk ik zeer uit naar “Een leven lang “, het vervolg!

Meer recensies van Sandra