Leest als een film

Sandra Remmig 15 januari 2020
Dit was mijn eerste kennismaking met Terrence Lauerhohn en wat voor één. Het verhaal wordt verteld vanuit Frits Jansen, een doodnormale naam, maar met een hele bijzondere bijnaam: De Crooner. De Crooner heeft een niet alledaags beroep, hij is huurmoordenaar. Lauerhohn heeft dit personage enorm krachtig neergezet. Je voelt de bitterheid, de hardheid en de eenzaamheid. De Crooner kruipt onder je huid en tijdens het lezen krijg je het gevoel dat je niet vanaf een afstand kijkt, maar dat je letterlijk met hem mee op pad bent.
Maar nu wordt er op de Crooner zelf gejaagd. Door De Prikker, in opdracht van Stolten, de gangsterbaas. De Crooner heeft geen idee hoe deze persoon eruit ziet en neemt dan ook zijn maatregelen om te voorkomen dat hij vermoord wordt.
Dan is er nog Merel, de dochter van Stolten. Ook zij is enorm goed neergezet door Lauerhohn. Geweldig hoe hij meerdere kanten van haar weet te belichten en dat door de interactie tussen haar en de Crooner, er toch wat menselijke trekjes naar boven komen bij deze geharde man.
Het boek leest als een film, het is duister, ik zat op het puntje van mijn stoel en steeds als je denkt te weten wat er gaat gebeuren, loopt het toch net weer even anders.

Op alle fronten een dikke 5 sterren.

Meer recensies van Sandra Remmig