Thriller van hoogwaardig niveau

Sandra Remmig 30 mei 2022
Ik las De Paarse Engel van Era Richmen. Het is het vervolg op De Saraceense Samenzwering maar heel goed zelfstandig te lezen.

Geheim agent Jim Matteos heeft na zijn laatse missie een paar maanden verlof genomen. Om na te denken over zijn toekomst en hij heeft te dealen met demonen uit zijn verleden. Dan ontsnapt de beruchte drugscrimineel Jorge Herreira uit een zwaar bewaakte gevangenis en komt hiermee een einde aan zijn verlof. Herreira is een dodelijke actie aan het voorbereiden en Jim probeert te infiltreren in de organisatie van Herreira.

De lat lag hoog na De Saraceense Samenzwering. Maar Richmen heeft alle verwachtingen meer dan waargemaakt. De Paarse Engel is een thriller van hoogwaardig niveau. Het begint al met die prachtige cover. Die alleen al maakt nieuwsgierig en nodigt uit tot lezen. Korte hoofdstukken die steeds aangeven waar het verhaal zich op dat moment afspeelt en bij wie. Richmen heeft een vlotte schrijfstijl en de spanning weet hij gedurende het boek erg goed vast te houden. Politieke spelletjes, criminele organisaties, corruptie, allerlei gebeurtenissen die in rap tempo elkaar opvolgen en nogal wat onverwachte plotwendingen. Tot het einde blijft het spannend en dan komt er nog even een plottwist....hallooooo die zag ik niet aankomen!

Ik hoor zo vaak mensen zeggen dat Nederland geen goede thrillerauteurs kent. Eric Bakker bewijst met De Paarse Engel het absolute tegendeel.

Nog wat losse eindjes dus ik heb Eric al wel gemeld dat hij eigenlijk verplicht is om een derde deel te schrijven..

5 sterren voor De Paarse Engel

Meer recensies van Sandra Remmig