Hartverwarmende roman

Sandra Remmig 15 januari 2020
Voor mij is dit een boek buiten mijn ‘comfort zone’. Normaal gesproken lees ik alleen thrillers en horror, maar zo af en toe een uitstapje naar een ander genre vind ik ook leuk. En daar heb ik met deze feelgood roman zeker geen spijt van. We volgen Liv, die ondanks haar onstabiele relatie met Onno en weinig financiële zekerheid, het toch aandurft haar droom te volgen. Ik heb bewondering voor Liv, alhoewel ik haar in relatie tot haar werkgever wel wat feller had willen zien. Toch heb ik bewondering voor haar. Ze durft het aan haar droom, een eigen patisserie, na te jagen. In een impuls huurt ze een verwaarloosd winkelpand. De huurbaas, meneer Nienhuis, regelt dat zijn zoon, Matthew haar komt helpen het pand op te knappen. Er is direct een klik tussen Liv en Matthew en uiteraard is dat niet naar de zin van Onno.
Saskia heeft een fijne, vlotte schrijfstijl. Het is een verhaal over liefde, over keuzes maken, je dromen volgen en verantwoording nemen voor je eigen geluk. Je weet eigenlijk van te voren al hoe het gaat aflopen, maar dat is niet erg, want het verhaal is gewoon heel mooi. Met personages die goed beschreven worden, je voelt wat zij voelen en begrijpt waarom ze bepaalde keuzes maken. Ik heb er in ieder geval enorm van genoten.
Wat het boek voor mij helemaal afmaakte zijn de recepten uit het boek die achterin beschreven staan. Ik ga ze zeker uitproberen.

Meer recensies van Sandra Remmig