Trauma uit het verleden

sanhan 31 januari 2021
Ik mocht het boek lezen voor een leesclub van Thrillzone.

Wanneer Ruth onverwacht, na jaren aan de deur van Alex staat begint het verhaal. Ruth is zwanger en staat er helemaal alleen voor. Het is snel duidelijk dat er problemen zijn tussen Alex en Ruth, maar wat precies kom je gaandeweg te weten.
Alex werkt bij de kinderbescherming en neemt haar werk heel serieus,
Ruth trekt in bij Alex en haar vriend Chase. De zussen vertellen elk hun verhaal, maar wie spreekt de waarheid en wie liegt? Wat is er in hun kindertijd gebeurd waardoor ze zo tegenover elkaar kwamen te staan?

In het begin vond ik het erg traag gaan, ik had moest me er soms doorslepen, vroeg me af waar het verhaal in godsnaam naartoe ging. Maar in de tweede helft werd er een en ander duidelijk en schoot het verhaal dan toch in gang. Naarmate ik verder naar het einde ging werd ook duidelijk dat het 'saaie' begin wel zijn nut had en kon ik dat beter plaatsen.
Al bij al zat het verhaal wel goed in elkaar, ondanks dat het einde voor mij niet echt onverwacht kwam.

Meer recensies van sanhan