Leest als een trein

sanhan 25 april 2022
Ik mocht dit boek lezen voor de Thrillzone leesclub, waarvoor dank.

Het verhaal begint bij Aisa en haar oma, met wie ze een goede band heeft. Aan haar verslaafde moeder heeft Aisa niets.
Op een dag vraagt oma Anna om haar zus Emma te zoeken, Aisa had nog nooit van een zus van haar oma gehoord. Maar ze vindt Emma en die is blij dat ze Anna nog eens kan zien, maar even later sterft oma Anna en wordt Aisa opgevangen door Emma.
Emma en Anna zijn samen als zussen opgevoed, maar Anna is vertrokken toen ze 16 was. Ze voelde zich niet echt aanvaard in de familie van Emma.
Om de verloren jaren goed te maken helpt Emma Aisa zoveel ze kan, en wordt echt aanvaard in de familie... of zo lijkt het toch.
Op een dag vindt Aisa dingen uit het verleden van Anna die een heel ander licht op de familie werpt.

Lang geleden dat ik een boek op 2 dagen uitlas. de korte hoofdstukken, die afwisselend in de tijd van het einde van WOII en het heden afspelen, eindigen bijna altijd op een cliffhanger waardoor stoppen met lezen onmogelijk is.
Geen overbodig gedoe, geen ingewikkelde lange zinnen of moeilijke woorden.
Onderhuids spannend, maar ook een vleugje romantiek. Informatief ook, over WOII.
Het las razendsnel, zit goed in elkaar.
Hou wel de stamboom die je in het begin van het boek ziet bij de hand, dat maakt het wel makkelijker om alles bij te houden.

Ik heb heel erg genoten van dit boek.

Meer recensies van sanhan