Niet spannend

sanhan 29 december 2019
Het is dat ik dit boek mocht lezen voor de leesclub van Thrillzone, anders was is ermee gestopt.
De korte inhoud was veelbelovend, ik verwachtte dan ook een spannend, mysterieus verhaal. Het begon ook spannend, toen Alice Ruth dacht te zien in de trein, maar daarna gebeurde er eigenlijk niet echt iets.

Het verhaal wordt verteld door 4 verschillende personages en wisselt dan ook nog af tussen heden en verleden. Hun gezamenlijk verleden op de universiteit, waar het verhaal grotendeels blijft hangen. Het werd voor mij erg saai en het afwisselen van tijd en perspectief maakte het erg moeilijk om te volgen. Ik moest me erdoor worstelen.
- Nochtans lees ik graag boeken die afwisselend door verschillende personages verteld worden, maar 4 is teveel van het goede.

Het duurde een hele tijd voor ik doorhad wie wie was en de onderlinge band tussen hen was.
Komen er nog een hele troep andere personages bij en de ellenlange conversaties die klaarblijkelijk nergens naartoe gingen, de herhalingen... . Zelfs herbeginnen hielp me niet verder.

Nee, dit boek is niet mijn ding.

Meer recensies van sanhan