Origineel

sanhan 26 juli 2019
Goh, wat een verhaal! Het zal je maar overkomen, je dochter wordt ontvoerd, maar in plaats van een losgeld telefoontje wordt je gemeld dat je zelf een ander kind moet ontvoeren om je dochter weer vrij te krijgen. Wat een moeder allemaal doet voor haar kind wordt knap beschreven. Alles dus...

Moeder Rachel, herstellende van borstkanker krijgt hulp van haar ex-schoonbroer. Haar ex-man moet ze erbuiten zien te houden.
Lukt het haar om een ander kind te ontvoeren en zo haar dochter Kylie terug te krijgen? Hoe ver moet ze daarvoor gaan?

Het verhaal zit knap in elkaar, losjes gebaseerd op de kettingbrieven hype van de jaren '80. Soms vond ik dat Rachel er nogal koel onder bleef. Het grootste deel van het verhaal is niet echt spannend te noemen, maar wel zo geschreven dat je wil blijven doorlezen. Het boeide me van begin tot eind.
Tegen het einde aan wordt het ineens razend spannend. In het tweede deel kom je meer te weten over de 'organisatie' die de ketting in het leven riep en waarom. Daar wordt het verhaal ingewikkeld met een hoop meer personages en vond ik het soms moeilijk om nog te weten wie wie was - ze veranderen dan ook nog al eens van naam. Daar valt ook de hele puzzel in elkaar. Maar goed, al bij al een stevig verhaal, origineel gevonden. Een aanrader als je van spychologische thrillers houdt.

Meer recensies van sanhan