de zee en een mysterieus geheim

Sanleest 15 juni 2020
De geheimen van de zee.
Onlangs deed ik mee aan een kleine wedstrijd in de facebook groep van Young Adult België. Ik mocht al snel het boek lezen van Eline Wijns. Voor mij een onbekende auteur, maar ik leer graag een nieuwe schrijver kennen. Eline heeft op 23 jarige leeftijd al 2 boeken geschreven en ook een gedichten boek. Daarom was ik eigenlijk nieuwsgierig naar het boek “de geheimen van de zee”. De cover is zo mooi en een beetje mysterieus. Wat vond ik nu zelf van het boek?

-Samenvatting:
Charlotte vlucht als 18 jarige weg van haar nieuwe toekomst. Maar dan komt ze terecht in een onverwachte storm. Waardoor ze nog verder verwijderd is van haar familie. Dat had ze eigenlijk helemaal niet gewild. Ze spoelt aan op het strand en zo bouwt ze een nieuw leven op. Zal ze ooit haar oude leven terug kunnen omarmen?

-Wat vond ik zelf van het verhaal?
Het verhaal begint met Charlotte, haar moeder en de andere meerminnen. Zo begint ze op eens over haar tante Rita. Vanaf toen wou ik eigenlijk al wat meer weten over deze mysterieuze tante. Wat was ik blij dat na het eerste hoofdstuk, dat we opeens terug in de tijd gingen. Eerst was het wel een beetje verwarrend maar na een paar hoofdstukken te lezen word je het al snel gewoon.

Zo word je al snel meegezogen in het verhaal. Ik had al snel meer medelijden met Rita dan Charlotte. Wat was de meerminnen raad streng voor haar. Een beetje te streng vond ik zelf. Maar het einde van het boek vond ik geweldig. Ik kan niet verklappen hoe het boek eindigt….

-Rita en haar zus Kathryn:
Rita is meer een durver, vastberaden en stippelt liever zelf haar toekomst uit. Kathryn is dan ook eerder verlegen, laat haar vaak doen en de verstandige van de 2 zusjes. Daardoor zie je echt het verschil tussen de 2 zusjes.

-Conclusie:
Eline Wijns heeft een vlotte schrijfstijl. Voor je het weet zuigt ze je helemaal mee in het verhaal. Het is eens iets anders dan altijd maar over vampieren of draken. In het begin was het wel een beetje wennen met de overgang van heden naar verleden. Maar het hoort echt wel bij dit boek. Rita vond ik trouwens één van de leukste personages.

Ondanks dat het een kort boekje is kon de “geheimen van de zee” mij wel bekoren. Van mij mocht dit boek van Eline nog wat langer duren. Als je houdt van meerminnen, de zee en een mysterieus geheim? Dan is dit boek echt een aanrader voor jouw. Daarom krijgt dit boek een 4/5 als cijfer.
Heb jij dit boek al gelezen? Wat vond je zelf van de geheimen van de zee?

* Recensie exemplaar gewonnen bij Young Adult België

Meer recensies van Sanleest