Een middeleeuwse fantasierijk met een mix van de 21ste eeuw

Sanleest 13 juni 2020
Een paar jaar geleden kwam ik dit boek al eens tegen in de winkel. Ik werd iedere keer door de speciale cover er naar toe gezogen. Een paar weken geleden kocht ik de hele serie in de boekenvoordeel. Ik was echt benieuwd naar dit boek, alleen al die cover met de ijzeren kroon en het rode kussen is zo apart. Dat je het boek gewoon wilt lezen.

-Samenvatting:
Kelsea leeft al jaren ondergedoken en word opgevoed door haar strenge adoptieouders. Na 19 jaar begint eindelijk de gevaarlijkste reis van haar leven. Ze eist haar kroon op. Maar het gevaar ligt al snel op haar pad. De rode koningin tiranniseert het buurland Mortmesne al decennia. Ze zal niet rusten vooraleer ze weet wie Kelsea haar vader is en ze het juweel heeft. Het juweel met een magisch kantje. Zal het Kelsea lukken om veilig aan te komen bij de Veste en zo haar troon op te eisen?

-Het boek:
Ik vind het heerlijk dat het boek ook regelmatig terug gaat naar het verleden en het heden. Zo komen we meer te weten over de moeder van Kelsea. Kelsea is een heel sterk hoofdpersonage, ze lijkt helemaal niet op haar moeder. Van in het begin kon dit personage mij bekoren door haar passie als boekenliefhebber en haar sterk karakter.

P320: - Misschien was ze zelfs de ware koningin. -

Net als de rode koningin was ik eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar de vader van Kelsea. Ik heb een paar personages in gedachten. Maar welke personages het zijn ga ik natuurlijk niet verklappen…

-Conclusie:
Erika heeft een vlotte heerlijke schrijfstijl, het boek neemt je mee door een middeleeuwse fantasierijk met een mix van de 21ste eeuw. De personages zijn zo sterk neergepend dat je meer wilt weten over hun en hun verleden. Dit boek zuigt je helemaal mee van het begin tot het einde, zo sterk is dit debuut van Erika.
Dit boek krijgt van mij dan ook 4 hartjes.

Meer recensies van Sanleest