Zeer originele verhaallijn

Sanne 29 april 2021
Het is 1889 en Rusland probeert met verschillende aanslagen in Europa verwarring te zaaien om de tsaar te beschermen. In Amsterdam explodeert een tram vol passagiers. Inspecteur Julius Katz krijgt de opdracht te infiltreren bij de groep die de aanslag heeft opgeëist. Journaliste Ida de Morsain, Katz geheime geliefde, doet ondertussen haar eigen onderzoek. Alles wijst erop dat het gloednieuwe Centraal Station het doelwit zal zijn van de volgende aanslag...

Het verhaal wordt afwisselend beschreven vanuit Ida, Katz en Rusland. De hoofdstukken zijn kort, overzichtelijk en lezen heel vlot weg. De schrijfstijl is erg beschrijvend, waardoor je veel scènes helemaal voor je kan zien.
De hoofdpersonen Ida en Katz zijn goed uitgewerkt en hebben echt hun eigen karakter. Vooral het Atjeh verleden van Katz geeft hem extra diepgang. De verhaallijn is origineel en de spanning gedurende het hele boek voelbaar.

Ik had het voorgaande deel De Parijse connectie niet gelezen, maar dat maakte gelukkig niet uit.

Meer recensies van Sanne