Eenvoud is beter

Saskia I. 12 november 2019
De kaft oogt mooi en stijlvol. Een combinatie van een beetje zachtheid en licht, maar ook duisternis en een dreigend gevoel. Passend bij het boek! Tussen de inleiding en de epiloog neemt Ilse Ruijters ons in vijf hoofdstukken mee in haar verhaal. Ieder hoofdstuk begint met een quote.

“Wat ons overkomt in het leven hebben we niet in de hand. Hoe we erop reageren wel.”

Die quotes passen bij de Mindset Academy, het bedrijf van Tom. Samen met zijn vrouw Amber gaat hij op ziekenhuisbezoek bij de draagmoeder van hun dochtertje Emma. Maar de draagmoeder, Kirsten, is spoorloos verdwenen mét Emma.
Vele personages passeren in de volgende hoofdstukken. Een collega, een zus, vrienden, een ex-vriendje, garagehouder,...
Ilse Ruijters laat de lezer kennis maken met bizarre individuen en rare situaties. Eenvoud was beter geweest. Nu mist het verhaal de nodige spanning en de uitdieping van de karakters. Toch is het boek vlot leesbaar, maar geen uitblinker.

Ik las dit boek voor de Hebban Leesclub. Deze Leesclub had een grote meerwaarde door de actieve en eerlijke inbreng van de auteur. Ilse Ruijters heeft alvast mijn sympathie! Twijfel tussen twee of drie sterren... de inhoud sprak me niet aan, de schrijfstijl was wel in orde, dus geef ik toch drie sterren.

Meer recensies van Saskia I.