biotoop vol bedrijvigheid

Saskia Osinga 18 juni 2020
Jarenlang fietste ik langs het complex van de universiteit, pal naast de Hortus als ik naar school moest. Toen het de creatieve broedplaats de Biotoop was geworden, kreeg ik tijdens de jaarlijkse open dag de gelegenheid echt kennis te maken met het immense complex. Ze valt nu onder beheer van Carex, een onderneming die leegstaande panden beheert. Ik krijg altijd veel energie van plekken waar het bruist, waar mensen hun dromen realiseren, hun ideeën omzetten in producten en diensten en waar oog is voor kunst en cultuur, duurzaamheid en natuur. De Biotoop heeft het allemaal. Deze alternatieve woonvorm is een prachtige vreemde eend in de bijt in het toch wel kakkineuze Haren. Auteur Sabine van den Berg woont met haar gezin in de Biotoop en heeft een bezemkast omgetoverd tot werkkamer voor haar pennenvruchten ( de zogenaamde schrijfkast). . In haar gebundelde berichten uit de Biotoop die eerder verschenen in een lokale krant neemt ze ons mee naar de verschillende vleugels vol bedrijvigheid, ontmoeting en verbinding en gezelligheid.
Levendige vertellingen die prachtig geïllustreerd zijn door de auteur.

Meer recensies van Saskia Osinga