vlotte psychologische thriller

shannah bielen 06 februari 2024
Millie raakt haar baantje bij Amber kwijt. Dit is een ramp, want Millie kan al haar geld gebruiken om haar studie en haar huur te betalen. Het zou aangenamer en makkelijker zijn als Millie bij haar vriend Brock kon gaan wonen. Maar Millie voelt echter aan alles dat de relatie met Brock niet echt is wat het zou moeten zijn. Na lang zoeken vindt Millie dan toch een nieuwe baan bij de Garricks. Een koppel dat alles lijkt te hebben. Van Millie wordt verwacht dat ze hulp biedt in het huishouden, de was doet, de boodschappen haalt en kookt.

Tijdens haar sollicitatie krijgt ze de vrouw niet te zien. Meneer Garrick beweert dat zijn vrouw Wendy ziek is en dat ze niet gestoord mag worden als de deur van haar kamer dicht is. Millie vindt het vreemd maar doet haar werk. Na een tijdje kan ze haar nieuwsgierigheid niet bedwingen en maakt ze kennis met Wendy.

Een heel vloeiend, leuk en spannend verhaal. Heel veel twist en leuke onverwachte wendingen. Het boek heeft korte hoofdstukken, wat meestal wel goed werkt bij thrillers en dat blijkt bij dit verhaal ook zeer goed om de spanning te verhogen. De schrijfster heeft een toegankelijke en vlotte schrijfstijl. Dit verhaal is echt heel goed opgebouwd en ik liet me helemaal verrassen. Vanaf het begin zit er een zekere spanning in het verhaal en je krijgt een paar bizarre situaties voorgeschoteld die je in de war brengen en als je denkt dat je het doorhebt volgt er een verrassende wending en nog één…

Een psychologische thriller die ik met heel veel plezier las.

Wat de hulp weet is het vervolg op De hulp. Dit eerste deel heb ik nog niet gelezen. Ik had niet het gevoel dat ik iets had gemist, maar wil wel zeer graag nog De hulp lezen.

Meer recensies van shannah bielen