avontuurlijke woensdag

shannah bielen 06 februari 2024
Joris Hamel beleeft een stomme week. Dé stomste week ooit. Op maandag veroorzaakte hij per ongeluk een overstroming op school en op dinsdag kwam een beschamende video over hem online die mega veel succes had op internet. Nu is het woensdag en wordt hij wakker in een opblaasbaar bootje midden in een of andere oceaan. Hij is niet alleen. Zijn aartsvijand zit bij hem in het bootje. Bovendien cirkelen er haaien rondom hen. Hoe zijn ze hier terechtgekomen en wat moeten ze doen?

Dit verhaal is een grappige graphic novel waarin Joris soms toevallig, soms zonder nadenken in benarde situaties verzeild raakt. De illustraties zijn ondersteunend en variërend. Nu eens een losse kleinere tekening, soms een tekening met een duidelijk kader, dan eens een opsomming in soort post-its, kleine tekeningen of illustraties die over de twee pagina’s lopen. Tekeningen die uitnodigen om in te kleuren, mocht je dat willen. Net als in de voorgaande delen is het verhaal een leuke mix tussen illustraties en kleine of grote tekst. Kieskeurige lezertjes of kinderen die niet graag volledige tekst zullen zeker dit verhaal superleuk vinden.

Joris Hamel beleeft een dolle dag vol uitdagingen. Het verhaal is grappig en zit vol verrassingen. Ik zat volop in het verhaal, het leest enorm vlot en is grappig. Het is niet enkel en alleen hilarisch, er zitten ook wel leuke weetjes bij. Een verhaal dat bij kinderen zeker in de smaak zal vallen. Ook dit deel werd vertaald door Marlies Slegers. Volgens mij is het niet steeds evident om de humor erin te houden. Bij deze serie raad ik wel aan om de delen in volgorde te lezen. Margaux en ik kijken uit naar het volgende deel! Benieuwd om te weten wat Joris nog allemaal zal beleven.

Meer recensies van shannah bielen