Een Schots avontuur

Floor houdt van haar werk, maar als ze de opdracht krijgt om een documentaire te maken over de zoektocht naar haar vader ziet ze dat eigenlijk niet zitten. Met enige tegenzin reist ze af naar het thuisland van haar vader.

In Schotland zal ze op zoek moeten naar een chauffeur, want door een onfortuinlijke samenloop van omstandigheden is haar rijbewijs ingenomen. Met Owen denkt ze een goede, ietwat onwillige, kandidaat te hebben gevonden, en in zijn camperbusje start hun avontuur.

Zal Floor haar vader vinden? En zal ze nog steeds zo blij zijn met Owen als ze ontdekt wat zijn motieven zijn?

“Mijn handen ballen zich tot vuisten. Dat is wat hij altijd doet. Over me heen walsen. Denken dat hij een soort macht over me heeft, ….” Iris Visser

Een schot in de roos van Iris Visser is een lekkere feelgood roman waarin Floor op zoek gaat naar haar vader.

Iris Visser heeft al heel wat fijne (e-)boeken geschreven. In haar dankwoord las ik dat ze met Een schot in de roos haar allereerste paperback mocht vasthouden, en ik ga er vanuit dat er zeker nog meer zullen volgen. Want Iris Visser heeft het schrijven van het feelgood genre echt in de vingers, en het is leuk dat nu ook de niet digitale lezers daar van kunnen gaan genieten.

Het verhaal van Floor heeft een gemoedelijke sfeer waar je maar wat graag lekker in weg wil zinken. De liefde voor Schotland spat er vanaf, en je voelt je echt uitgenodigd om mee te reizen met Floor en Owen. De plekken die ze bezoeken worden beeldend beschreven, waarbij de druilerige omstandigheden zorgen voor een mysterieuze vibe die past bij het beeld van de landschappen en de zoektocht naar Floor’s vader.

Een schot in de roos is heerlijk sprankelend, waardoor het lezen ervan meer dan plezierig is. De leuke personages, de bijzondere roadtrip, de zoektocht naar Floor’s roots, de liefde en de grappige en ongemakkelijke momenten geven het verhaal een hart. Maar de innerlijke groei, het voor jezelf op durven komen en het belang van eerlijkheid vormen de rode draad die het verhaal ook een ziel geven.

⭐️⭐️⭐️⭐️

Instagram: sheila_hjv_inbooks