Verborgen voor het licht

Na de schietpartij is politiecommissaris Nash niet meer dezelfde. De held die zijn dorpsgenoten in hem zien, is enkel een omhulsel om zijn paniekaanvallen en nachtmerries te verbergen.

Lina is slechts voor één ding in Knockemout. Ze moet haar opdracht afronden en dan vertrekt ze weer. Dat haar beste vriend Knox daar woont is fijn, maar liever houdt ze iedereen op afstand.

Ondanks hun wanhopige pogingen om niets of niemand echt dichtbij te laten komen, kunnen Lina en Nash niet bij elkaar wegblijven.

“Ik haatte mezelf. Haatte de zwakte. Haatte de gedachte dat dit alles in mijn hoofd zat.” Lucy Score

Things we hide from the light is de tweede steamy feelgood roman over de bewoners en bezoekers van het dorpje Knockemout.

In dit tweede (los leesbare, maar wel met spoilers over deel één) deel leer je de dappere en sexy politiecommissaris Nash en de pittige Lina beter kennen. Lucy Score zet twee sterke maar beschadigde mensen neer, die onverwachte steun en warmte bij elkaar vinden. Het aantrekken en afstoten wordt zinderend, soms humoristisch en met een bepaald gevoel van urgentie verteld. Daarnaast heeft de auteur de spannende verhaallijn uit Things we never got over meegenomen naar dit tweede boek en er nog een extra laagje overheen gelegd.

Things we hide from the light is geen doorsnee feelgood roman. Natuurlijk gaat het over de liefde, over de warmte van een liefdevolle familie en de steamy chemie tussen twee mensen. Maar naast alle liefde en de spannende verhaallijn, is het ook een verhaal over trauma in verschillende vormen. Lucy Score legt de paniek, de pieken en dalen messcherp vast. De manier waarop zowel Nash als Lina met hun gevoelens omgaan zijn pijnlijk mooi omschreven en geven het verhaal een intense lading.

Door de ruime en geladen aandacht voor de traumaverwerking zou het kunnen dat je misschien het gevoel krijgt dat dit deel minder activiteit bevat dan het eerste boek. Maar als je je mee laat voeren op de prachtige omschrijving van de verwerkingsprocessen, dan zal dit boek zeker een gevoelige snaar raken.

⭐️⭐️⭐️⭐️

Instagram: sheila_hjv_inbooks