Wie was Urbain Decorte?

Als Urbain Decorte komt te overlijden bij een brand in het tuinhuisje dat op zijn volkstuintje staat, is al snel duidelijk dat er sprake is van opzet. Hoofdrechercheur Stef Michiels wordt belast met het onderzoek, en hij tast met betrekking tot de dader(s) nog volledig in het duister.

“Alleen had de een de gave om dingen te verdoezelen of te verbloemen op een professionele manier en liep de ander met open ogen in zijn of haar ongeluk….” Belinda Aebi

Samen met zijn team duikt Stef in de zaak en ze vinden een aantal schokkende zaken in het verleden van het slachtoffer. Ze ontdekken dat Urbain niet de sympathieke man is die ze voorgespiegeld kregen, en daarop reageert ook Urbain’s echtgenote geschokt.

Als Stef en zijn team alles aan elkaar proberen te koppelen komen ze steeds dichter bij de waarheid, en onverwachte hulp zorgt voor het laatste zetje.

Verboden toegang van Belinda Aebi is een boeiende thriller waarin een moordenaar/brandstichter moet worden ontmaskerd.

Belinda Aebi start het verhaal spannend en mysterieus. Ze geeft je het gevoel dat je al heel wat weet, maar al snel laat ze je merken dat dat slechts een illusie is. Met betrekking tot de oplossing laat ze je, samen met de rechercheurs die de zaak onderzoeken, nog volledig in het duister tasten. Tot heel ver in het verhaal had ik totaal geen idee wie de dader was. De auteur hield mij hiermee echt goed betrokken bij het verhaal.

Voor mij was dit de eerste keer dat ik een boek van Belinda Aebi las, en was dit dus ook mijn eerste kennismaking met Stef Michiels en zijn team. Alhoewel je het team vooral op professioneel vlak volgt, laat de auteur bij een aantal van hen ook wat stukjes privé door de verhaallijnen heen lopen. En ondanks dat ik geen voorkennis had, kon ik deze privélijnen grotendeels goed volgen en werd dit een fijne aanvulling.

Verboden toegang is niet perse nagelbijtend spannend in de zin van pure actie, maar meer door het onderzoek en de moeilijk te raden dader. Dit maakt dat het verhaal je niet loslaat tot je weet wie het gedaan heeft/hebben.

⭐️⭐️⭐️1/2

Instagram: sheila_hjv_inbooks