10 Blind dates en één joker

sheila_hjv_inbooks 20 december 2019
10 blind dates en maar één joker.

Terwijl de ouders van Sophie naar haar zus gaan, gaat Sophie, tijdens de kerstvakantie, bij haar grootouders logeren. Maar nu haar ouders er niet zijn, wil Sophie ook zoveel mogelijk tijd met haar vriendje Griffin doorbrengen. Alleen blijkt dat Griffin daar helemaal geen behoefte aan heeft. Hij lijkt zelfs helemaal niet verder te willen met Sophie.

Verdrietig vertrekt Sophie naar haar Nonna en Opi. Door de aanwezigheid van een grote, enthousiaste groep familieleden, zal ze daar wel voldoende afleiding vinden. Sophie is wel wat gewend van haar familie, maar nu zijn ze misschien wel iets te enthousiast. Om Sophie over haar verdriet heen te helpen, hebben ze namelijk besloten, dat 10 van hen een blind date voor Sophie zullen regelen.

10 blind dates waar Sophie helemaal niets over te zeggen heeft. Op die ene joker na. Dat wordt vast helemaal niet gênant.

“Geweldig. Ik ga oudejaarsavond doorbrengen met ..... iemand. Dit gaat echt absoluut rampzalig uitpakken. Opi schuifelt naar het papier en staart naar de data. ‘Als ik nou eens de dertigste voor mijn rekening neem? Dat is de avond van het verjaardagsfeest van je oma. Ik zal een leukerd kiezen.’ Hij krabbelt zijn naam op het papier. Tien dates en twee daarvan worden geregeld door mijn grootouders. Fantastisch.” Ashley Elston

Terwijl Sophie druk aan het daten gaat, wil Griffin ineens met haar praten. Hij wil haar terug. De vraag is alleen of Sophie dat zelf nog wel wil.

10 blind dates van Ashley Elston is een luchtig, grappig en hartverwarmend verhaal over Sophie en haar knotsgekke, maar oh zo liefdevolle familie.

De belevenissen van Sophie zijn te leuk, om je er niet door mee te laten voeren. Ashley Elston pakt je in met haar aansprekende, luchtige en vrolijke schrijfstijl. Ze zorgt ervoor dat je blijft verlangen om verder te lezen. En dat je klusjes haastig afhandelt of overslaat, omdat je je er teveel op verheugt om het boek weer op te pakken.

De 10 blind dates bieden voldoende mogelijkheden, om een zalig feelgood verhaal omheen te bouwen. En dat is precies wat dit verhaal is. Dat niet alle dates even succesvol zijn, zorgt ook nog eens voor een hoop lol.

Voeg daar een familie aan toe die de start van de dates nogal gênant maakt, en je weet dat je dit boek met een grote glimlach op jouw gezicht zal lezen. Sommige stukjes, zoals de eerste berichtjes tussen Sophie en haar zus, zullen je zelfs hardop laten lachen.

Alhoewel het einde misschien niet al te lastig te voorspellen is, voelt dat feit totaal onbelangrijk. Je wil gewoon deel uitmaken van de familie van Sophie, wat ze ook doen en hoe het ook eindigt.

10 blind dates van Ashley Elston is een echte aanrader voor iedereen, die het zo nu en dan heerlijk vindt, om een boek te lezen dat je een ontzettend blij gevoel bezorgt. Dit warme verhaal krijgt 4.5 sterren van mij.

Meer recensies van sheila_hjv_inbooks