Een geweldig idee of een plan dat gedoemd is te mislukken?

Als eindexamenkandidaat met de op één na hoogste score, zal Olivia als salutatorian de openingsspeech mogen houden op de diploma uitreiking. Iets waar Olivia keihard voor heeft gewerkt en zelfs een aantal vakken op een hoger niveau heeft gevolgd. Maar dan hoort ze dat ze misschien toch geen diploma krijgt.

Ze heeft een buitenschoolse activiteit niet goed afgerond. Compleet in de stress spreekt ze af dat ze de uren voor die activiteit zal inhalen bij de plaatselijke golfclub. Dit wil ze alleen wel geheim houden, en met een familie zoals die van Olivia zal dat bepaald niet gemakkelijk worden.

“Kan ik gewoon op alles oké! zeggen? Ik scroll naar eerdere gesprekken tussen Olivia en tante Lisa. Olivia appt lang niet zoveel als haar moeder maar reageert zelden met alleen oké! Ze heeft me hier niet op voorbereid. O, god. Daar komt er weer een.” Ashley Elston

Samen met Sophie, Wes en Charlie bedenkt Olivia een plan, dat ontdekking moet voorkomen. Alleen heeft ze geen rekening gehouden met de knappe golfer, die er voor kan zorgen dat alles alsnog misloopt.

In 10 truths en een dare keren Olivia, Sophie, Wes en Charlie terug in opnieuw een grappig en hartverwarmend verhaal, waarin familie en vriendschap centraal staan, en waarin deze keer vooral Olivia wordt gevolgd.

De lezer die De Vrolijke Vier nog niet kent kan moeiteloos het verhaal in stappen, terwijl het voor de lezers die ook 10 blind dates gelezen hebben, een fijne ontmoeting met oude bekenden zal zijn. Ashley Elston vertelt het verhaal op een manier die beide partijen een heerlijke leeservaring kan bezorgen.

Ashley Elston heeft een setting gecreëerd die een open uitnodiging lijkt te zijn voor goedbedoelde plannen die misgaan, en onhandige acties die grappig uitpakken. Weliswaar is 10 truths en een dare minder hilarisch dan 10 blind dates, het is alsnog haast onmogelijk om dit verhaal niet met een enorme glimlach op je gezicht te lezen. Vooral de telefoondiensten van de vrienden van Olivia zijn behoorlijk komisch.

Met het verhaal zit het dus wel goed. Maar wat dit boek echt maakt tot wat het is, zijn de hoofdpersonages en de knotsgekke en warme familie van Olivia. Die familie staat garant voor een hoop plezier en support en volgens mij zou je, bij wijze van spreken, zelfs 100 bladzijden over het bakken van eieren willen lezen, als deze familie ze maar bakt.

10 truths en een dare van Ashley Elston is het soort boek dat je pakt als je gewoon even wil genieten van een leuk en niet al te ingewikkeld verhaal. Dit heerlijk luchtige boek krijgt 4.5 sterren van mij.

Meer recensies van sheila_hjv_inbooks