Fantasievol, spannend en magisch

sheila_hjv_inbooks 27 september 2019
De ware held - Bovenwereld 3 van Scarlett Thomas is het derde deel van deze fantasievolle, spannende en magische serie.

Om volop van dit derde deel te kunnen genieten is het wel het fijnst, als je de eerste twee delen van de Bovenwereld serie al gelezen hebt.

Fee gaat er eindelijk achterkomen wat haar schakering is. Ze weet al dat ze een Ware Held en een Duider is, maar haar schakering weet ze nog niet. Wanneer ze de uitslag krijgt, zorgt dat helaas niet voor blijdschap maar voor een hoop wantrouwen. Fee vlucht gekwetst uit de Bovenwereld.

Fee is niet de enige van haar vrienden die tegen problemen en veranderingen aanloopt. Wolf wil zijn zus vinden. Lexie krijgt een wel erg rare gast te logeren. Jade moet haar intimus nog vinden en de moeder van Max weet nog steeds niet dat hij een tovenaar is.

“Zouden ze haar martelen? Fee werd misselijk. Ze probeerde zich uit alle macht Wolfs tips te herinneren over hoe je kon voorkomen dat je bezweek tijdens een verhoor, maar het enige wat haar te binnen schoot was de oude truc van de cyanidepil in een valse tand .....” Scarlett Thomas

Bovenop dat alles komen ook nog de duistere plannen van de Diberi, en zijn dat niet eens de enige tegenstanders van de vijf vrienden. Samen moeten ze hun tegenstanders proberen te verslaan. Hiervoor moeten ze een magische ontwikkeling doormaken, die niet voor iedereen even gemakkelijk gaat. Zullen ze zichzelf op tijd ontwikkelen?

Scarlett Thomas laat je met De Ware Held opnieuw naar de Bovenwereld en de andere werelden in haar boek reizen.

De Bovenwereld serie is gevuld met portals om te reizen, magische voorwerpen, pratende dieren, kwaadaardige volwassenen, vreemde snuiters en andere fantastische verzinsels. In dit deel is er ook een spannende verhaallijn voor de katten van ‘het eiland’ weggelegd.

Scarlett Thomas weet de lezer, met haar vertelwijze, helemaal in het verhaal te trekken. De verhaallijnen zijn spannend en magisch. De personages hebben vaak aparte en grappige namen en de volwassen zijn regelmatig bijzonder komisch uitgedost.

De ware held is alweer een heerlijk boek voor jong en oud. Het is voor jongere kinderen soms misschien wat ingewikkeld en spannend, maar dat draagt ook wel weer bij aan het mysterie van de Bovenwereld.

Alweer ben ik ontzettend blij verrast door Scarlett Thomas. De ware held brengt opnieuw de wonderlijke wereld van Fee en haar vrienden tot leven. Dit derde deel van de Bovenwereld serie verdient beslist vijf sterren.

Meer recensies van sheila_hjv_inbooks