Young adult sprookjesbundel

sheila_hjv_inbooks 28 september 2019
Er was eens is een verhalenbundel vol sterke heldinnen in verraderlijke sprookjes.

Negen levens - Miranda Peters
Davina is alles waar ze om gaf kwijtgeraakt. Ze heeft een muur om zich heen gebouwd, zodat ze niet langer gekwetst kan worden. Zeker niet door Magda en haar twee gemene dochters. Dan staat hij ineens weer voor haar neus.

Ontvlochten - Cathinca van Sprundel
Rosalyn wordt, door de fey Ninx, gevangen gehouden in een toren. Elke dag gooit Rosalyn haar lange haar uit de toren, zodat Ninx omhoog kan klimmen. Nooit komt er iemand anders, totdat Liam naar boven klimt.

De grote boze wolf - Jen Minkman
Waar Vida woont betekent met pensioen gaan, dat je wordt opgehaald door de wolven. Jouw leven wordt dan beëindigd. Het is tijd voor de oma van Vida om met pensioen te gaan......

Bevroren - Marijke F. Jansen
Elk jaar voeren de inwoners van Ademtocht een ritueel uit. Elk jaar moet één van de bewoners een offer brengen. Dit jaar is Elsanna, de dochter van de burgemeester, aan de beurt.

Online - Suzanne Peters
Rozanne mag van haar ouders niet op social media, ze mag zelfs geen mobieltje. Wanneer Adar haar een telefoon geeft, houdt ze dit geheim voor haar ouders. Maar dan gaat het helemaal mis.

Voor Er was eens hebben Jen Minkman, Miranda Peters, Cathinca van Sprundel, Marijke F. Jansen en Suzanne Peters, ieder een sprookje geschreven. Magische sprookjes, sprookjes met onverwachte wendingen en onverwachte helden, sprookjes die je enigszins herkent en sprookjes in het hier en nu. Sprookjes geschreven door auteurs die al heel wat mooie boeken hebben afgeleverd, waarvan er een paar op mijn favorieten lijstje staan.

Misschien zal niet ieder verhaal je evenveel aanspreken, maar ze zijn allemaal goed geschreven. Wanneer dit jouw genre is, zal je deze verhalen waarschijnlijk, net als ik, ook allemaal met plezier lezen.

Sommige verhalen wekten echter wel meer de indruk van, het eerste deel van een serie, dan van een kort verhaal. Bij die verhalen was het einde niet onaf, maar waren er nog wel wat losse eindjes. Hierdoor bleef ik toch met wat vragen achter.

De auteurs hebben leuke, originele verhalen geschreven. Wat dat betreft is dit boek zeker vier sterren waard, maar omdat er nog best veel vragen onbeantwoord bleven geef ik Er was eens 3.5 sterren.

Meer recensies van sheila_hjv_inbooks