Veelbelovende serie

sheila_hjv_inbooks 30 oktober 2019
Kyla is Gewist. Maar waar komen die levensechte dromen dan vandaan?

In Slated 1 - Gewist van Teri Terry worden jonge misdadigers gewist. Hun hele persoonlijkheid verdwijnt, waardoor ze alles opnieuw moeten leren. De regering noemt dit een tweede kans.

Kyla is ook gewist. Na een lang verblijf in het ziekenhuis mag ze bij, voor haar, onbekende mensen gaan wonen. Mensen die haar nieuwe familie worden, en die ze pap en mam moet noemen. In dit gezin krijgt Kyla ook een zus. Kyla vindt dit allemaal behoorlijk spannend. Ze voelt zich namelijk niet zoals zou moeten. Ze voelt zich anders.

Toch neemt ze zich voor om haar uiterste best te doen, ze krijgt tenslotte een nieuwe kans. Al snel blijkt Kyla vragen te hebben die andere gewisten niet hebben. Ze lacht ook niet zo gelukzalig als de anderen. En ze heeft gewelddadige dromen. Iets wat helemaal niet kan bij gewisten.

“Het gouden zand wijkt onder mijn stappen en strekt zich uit zo ver ik kan zien, maar ik blijf mijn voeten optillen en neerzetten, blijf rennen. Het verschrikkelijke zit me op de hielen. Komt dichterbij. Ik zou me om kunnen draaien, het aankijken, bestuderen. Maar ik ren door.” Teri Terry

Hoe meer Kyla ontdekt, hoe meer vragen ze heeft. Maar ze wordt in de gaten gehouden en durft niemand te vertrouwen. Waarom is zij zo anders?

Slated 1 - Gewist van Teri Terry is een spannend en een tikje mysterieus young adult verhaal.

Tijdens het lezen van Slated 1 - Gewist weet je niet direct wat er aan de hand is en wat nu eigenlijk de situatie van Kyla is. Je ontdekt, samen met Kyla, gaandeweg het verhaal steeds een beetje meer. Die opzet, en de krachtige schrijfstijl, maakte dat het boek mij echt wist te pakken.

Teri Terry heeft een aantal interessante karakters neergezet. Karakters waar je niet direct grip op krijgt. Net als Kyla, kan je niet altijd inschatten wie goede bedoelingen heeft en te vertrouwen is. Door het boek heen krijg je daar meer zicht op, maar er blijven ook nog behoorlijk wat vraagtekens.

Slated 1 - Gewist van Teri Terry is het begin van de slated serie. Het wordt tijdens het lezen ook al snel duidelijk, dat het om een serie moet gaan. Het verhaal wordt goed, en met zoveel mysterie uitgezet, dat er gewoonweg teveel te ontdekken is voor maar één deel.

Dit eerste deel van de serie is zo veelbelovend, dat ik er echt naar uitkijk om hier meer van te lezen. Ik geef Slated 1 - Gewist in ieder geval 4.5 sterren.

Meer recensies van sheila_hjv_inbooks