Kun je het mooie in een ander zien, als je dat niet in jezelf niet?

sheila_hjv_inbooks 01 oktober 2020
Rebecca is één van de overlevenden van de schietpartij op de Long Acre High School, waar veel van haar medestudenten om het leven kwamen. Rebecca wordt gezien als één van de weinige gelukkigen die dit drama heeft overleefd. Alleen voelt ze zich zelf niet zo. Die vreselijke avond drukt nog steeds een stempel op haar leven en ze verbergt haar ware gevoelens achter een professioneel masker dat goed bij haar werk als advocaat past.

Wes is alles kwijtgeraakt bij een hele nare echtscheiding. Alles is hem afgenomen en nadat hij zichzelf helemaal kwijt is geraakt, probeert hij nu langzaam zijn leven weer op te bouwen. Wanneer hij op weg naar huis ziet dat Rebecca wordt overvallen, aarzelt hij niet en schiet hij haar te hulp. Hij is direct onder de indruk van Rebecca, totdat blijkt dat zij de echtscheidingsadvocaat van zijn ex-vrouw was.

“Dit was Wesley Garrett, de zelfverzekerde chef op die tijdschriftfoto’s, de man die risico’s nam en later pas over de gevolgen piekerde, de man die haar met één hete kus helemaal overhoop kon halen.” Roni Loren

Alhoewel ze behoorlijk wat vooroordelen over elkaar hebben, voelen ze ook een enorme aantrekkingskracht. Maar is dat genoeg om de verschillen te overbruggen en het verleden de rug toe te keren?

Hij die blijft is het tweede deel uit de Long Arcre serie. Een aangrijpende new adult serie over een aantal overlevenden van een schietincident met dramatische gevolgen. In elk deel wordt het verhaal van een personage uit een bijna onwaarschijnlijke vriendengroep verteld.

Na het verhaal van Liv en Finn, kunnen we nu lezen hoe Rebecca zich nog steeds staande probeert te houden na die vreselijke avond. Roni Loren raakt alweer een gevoelige snaar, met de manier waarop ze het verhaal van de personages vertelt.

De worsteling die Rebecca levert is mooi neergezet en kent natuurlijk overeenkomsten met die van Liv, maar heeft ook duidelijke verschillen. Er bestaat wat geheimzinnigheid rondom de herinneringen van Rebecca over die avond, en de aanloop daar naartoe, waarvan de inhoud pas laat in het verhaal wordt onthuld.

Er hangt een fijne chemie tussen Rebecca en Wes. Dat ze elkaar kennen van de echtscheiding van Wes, brengt wat spanning en pit in hun samenzijn. Daarnaast voorziet het feit dat Wes ook al heel wat heeft meegemaakt, het boek van een meeslepende tweede verhaallijn.

Long Acre 2 - Hij die blijft is niet alleen een romantisch en erotisch new adult verhaal. Roni Loren combineert dit met spanning en trauma, waardoor het een verhaal is geworden dat je, net als het eerste deel van deze serie, niet onberoerd zal laten. Hij die blijft krijgt ook 4.5 sterren van mij.

Meer recensies van sheila_hjv_inbooks