Magisch moord mysterie met een hoog feelgood gehalte

Zal Cendrine haar magie inzetten als ze echt geen andere keus heeft?

Cendrine is journalist en ze wil dolgraag dat haar krant serieus genomen wordt. Daarnaast wil ze toeristen naar het plaatsje Westwick Corners lokken, zodat deze in het pas gerenoveerde hotel van haar familie kunnen overnachten. Cendrine stamt af van een lange lijn van heksen, maar ze heeft meer interesse in haar werk dan in magie.

Twee weken voor haar bruiloft met de niet magische Brayden, wordt er een belangrijke hotelgast vermoord. Sebastien Plant had hun hotel op de kaart kunnen zetten. Zijn dood heeft alleen maar negatieve gevolgen voor Cendrine en haar familie. Zeker als haar tante Pearl de hoofdverdachte lijkt te zijn en de nieuwe sheriff niet alleen ongelooflijk sexy is, maar ook erg doortastend.

“Mijn mond viel open toen ik zijn beige uniform herkende, dat zijn atletische bouw goed liet uitkomen. Wauw. Deze sheriff leek in niets op de mannen van middelbare leeftijd met kale hoofden en buikjes die hiervoor sheriff waren geweest. Te zien aan zijn straffe manier van lopen was hij ook al aan de slag gegaan.” Colleen Cross

Cendrine besluit de moord te onderzoeken, zodat ze de onschuld van haar tante kan bewijzen. Het onderzoek blijkt echter ook de nodige gevolgen voor haar eigen leven te hebben.

Het genre waaronder De heksen van Westwick 1 - Jong gehekst is oud gedaan van Colleen Cross valt, wordt betiteld als cozy witch mystery. Een genre waar ik nog niet eerder van had gehoord, maar wel één dat enorm tot mijn verbeelding sprak.

Het uitstapje van Colleen Cross, die vooral bekend is van haar (legal) thrillers, naar dit genre, is wat mij betreft succesvol te noemen. Jong gehekst is oud gedaan ademt een beetje de sfeer uit van een ouderwets moordmysterie, dat is ondergedompeld in magie.

De personages zijn uiteenlopend, waarbij de een wat meer tot de verbeelding spreekt dan de ander. Waarschijnlijk komt dit ook door het feit dat nog niet alle karakters evenveel zijn uitgediept. Tante Pearl leek soms een beetje op een opstandige puber, die tot de orde geroepen moest worden door haar nichtje. Toch zorgt de chaotische familie ook voor de charme van het verhaal, en tante Pearl zorgt voor wat humor.

Colleen Cross vertelt het verhaal van deze heksenfamilie op smakelijke wijze en voorziet het van de nodige magische elementen. Ze introduceert een interessante heksengemeenschap die, in combinatie met de gewone mensenwereld waarin ze zich begeven, voldoende ruimte biedt voor meer verhalen over deze familie.

De heksen van Westwick 1 - Jong gehekst is oud gedaan van Colleen Cross is een moord mysterie met een hoog feelgood gehalte. Dit verhaal geef ik 4 sterren.

Meer recensies van sheila_hjv_inbooks