Heerlijke personages

Ze had nooit op dat snowboard moeten gaan staan.

Toen haar zus haar overhaalde om mee te gaan naar Snowworld Landgraaf, wist Isa het stiekem al. Dat zou een ramp worden. Haar tweelingzus Ina en haar vriendinnen konden al goed snowboarden. Maar zij ging voor het eerst en zij was niet zo atletisch, of eigenlijk totaal niet.

Toch start Isa wel gelijk op de gewone piste, en daar gaat het helemaal mis. Ze kan niet meer remmen en neemt twee jongens mee in haar val. De knappe Fedde schiet haar snel te hulp, maar zijn vriend Kristan weet de sfeer direct te bevriezen. Wat een kille onsympathieke gast is dat.

“Ik keek om de jongen met de grijze ogen en het warrige blonde haar heen en zag achter hem nog iemand in de sneeuw zitten. Deze jongen zat verstrikt in zijn ski’s en stokken en zijn gezicht straalde pure woede uit. Deze jongen leek wel de tegenstelling van de blonde jongen......” Lily Frank

Zonder dat hij het doorheeft, weet Fedde het hart van Isa te verwarmen. Misschien kan hij haar weekend alsnog wat mooier maken. Of zal die ijskoning, Kristan, steeds tussenbeide komen?

Kriebels op glad ijs van Lily Frank is een hartverwarmende novelle waarin humor en ontroering dicht bij elkaar liggen.

Isa is een personage dat je direct in je hart sluit. Er zijn een hoop redenen waarom een boek je kan pakken. Voor mij was dat in dit geval, het personage van Isa en dat wat ze zich gaat realiseren in dit verhaal. Namelijk dat je moet zijn wie je wil zijn, en niet wie je denkt dat je moet zijn.

De fysieke en sociale onhandigheid van Isa zijn zowel grappig als ook aandoenlijk. Haar interactie met Fedde is lief en vriendelijk, terwijl zijn vriend, Kristan, Isa juist uiterst kil en onaardig behandelt. Vooral in die interactie met Kristan voel je het ongemak van Isa. Toch zijn dit ook juist de momenten die regelmatig een lach bij de lezer zullen oproepen.

De personages en de locatie waar Kriebels op glad ijs zich afspeelt, lenen zich uitstekend voor een heerlijk verhaal. Lily Frank trakteert haar lezers weer op onvervalste romantiek met een klein pikant randje. Wanneer je de boeken van deze auteur kent, zul je ook nog wat bekenden voorbij zien komen. Ik geef deze lieve novelle 4 sterren.

Meer recensies van sheila_hjv_inbooks