Betoverend

sheila_hjv_inbooks 02 december 2019
Als je al heel lang leeft, heb je een hoop geheimen.

Na de heftige gebeurtenissen, waarbij Alec zijn boertje verloor en Magnus zijn beste vriend, heeft Magnus, Alec meegenomen op een romantische reis door Europa. Magnus wil zijn relatie met Alec verdiepen en hem de tijd geven om hieraan te wennen. Ze houden veel van elkaar, maar draaien nog steeds een beetje om elkaar heen omdat ze soms iets te voorzichtig doen.

Parijs lijkt de ideale omgeving om de romantiek te laten opbloeien. Eenmaal daar, ontdekken ze al snel een gevecht tussen schaduwjagers en demonen. Alec en Magnus schieten te hulp en hopen vervolgens hun vakantie weer op te kunnen pakken.

Helaas worden ze, kort daarna, gewaarschuwd voor een sekte die de Scharlaken Hand heet. Een sekte die Magnus blijkbaar eeuwen geleden heeft opgericht, maar die hij zich niet meer kan herinneren.

“Magnus had zoveel goede hoop gehad voor dit uitstapje. Het was nog maar het begin van hun vakantie, en nu had hij een vreselijk geheim en spande hij samen met een vriendin uit de Benedenwereld om het voor schaduwjagers te verbergen. Erger nog, hij kon Alec niet bezweren dat hij geheel onschuldig was.” Cassandra Clare i.s.m. Wesley Chu

De plannen van de sekte zijn behoorlijk duister. Het onderzoek van Magnus en Alec leidt hen langs een aantal mooie Europese steden. Kunnen ze de sekte opsporen en onschadelijk maken?

Vloeken uit het verleden 1 - Scharlakenrode magie van Cassandra Clare i.s.m. Wesley Chu zit bomvol liefde, spanning, humor en avontuur. Ondanks dat dit, in vergelijking met haar andere schaduwjager boeken, een wat dunner exemplaar is, bevat het alle elementen die je van Cassandra Clare gewend bent.

Cassandra Clare weet in haar samenwerkingen met andere auteurs, mensen te vinden die respectvol met haar personages omgaan. Hierdoor behouden de boeken de flair en vibe die zij zelf aan haar boeken meegeeft.

Scharlakenrode magie voelde voor mij, als Cassandra Clare’s meest intieme boek tot nog toe. Misschien wel door de voorzichtige en respectvolle zoektocht naar intimiteit door Alex en Magnus. Maar waarschijnlijk ook doordat het verhaal gaat over mijn favoriete koppel uit de hele schaduwjagers reeks.

Lees vooral ook het dankwoord aan het einde van het boek. Hier kan je lezen dat Cassandra Clare tegen best veel weerstand opliep, toen ze een homoseksuele relatie in haar boeken opnam. Hoe fijn is het dan, dat dit haar niet heeft weerhouden om toch voor deze verhaallijn te kiezen. Liefde hoort tenslotte bij het leven, ongeacht iemands geaardheid.

Het blijft heerlijk en wonderlijk hoe snel ik telkens weer betoverd raak door de wereld van de schaduwjagers. Elke keer opnieuw geniet ik van deze fijne, magische verhalen. Ik geef Vloeken uit het verleden 1 - Scharlakenrode magie 5 sterren.

Meer recensies van sheila_hjv_inbooks