Meer Warrior Cats graag

sheila_hjv_inbooks 04 oktober 2019
Warrior Cats - De wildernis in van Erin Hunter vertelt het betoverende verhaal van een huiskat die zijn thuis vindt bij een wilde kattenclan.

Rufus droomt als hij slaapt van jagen op een prooi, van de smaak van vers vlees, van de wind door zijn vacht en van de heerlijke geuren buiten in de natuur. In die dromen is hij vrij, zonder knellende halsband. Maar Rufus is een jonge huiskat. Hij krijgt droge, smakeloze brokjes en vreemd water.

Buiten geniet hij. Wanneer hij op de schutting zit en het dichte groene bos kan zien. Op een dag besluit hij op onderzoek uit te gaan, en springt van de schutting. Zijn buurkat Vlekje waarschuwt hem voor het bos. Het is daar gevaarlijk. Er lopen enorm grote wilde katten. Toch kan Rufus zijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en gaat hij op ontdekkingstocht.

“Rufus voelde zich vreemd teleurgesteld. Hij was van top tot teen gespannen, klaar voor het gevecht. ‘Hé daar poesiepoes!’ miauwde het grijze katertje opgewekt. ‘Je vecht niet slecht voor een tam jonkie.’ Rufus bleef nog een seconde op zijn tenen staan. Zou hij alsnog aanvallen?” Erin Hunter

Wanneer Rufus met een jonge wilde kat in gevecht raakt, kan hij nog niet weten hoe dat zijn leven zal veranderen.

Erin Hunter laat, met Warrior Cats - De wildernis in, de kattenclans en hun leefgebied in jouw verbeelding tot leven komen.

De manier waarop het verhaal verteld wordt, zorgt ervoor dat het heel natuurlijk voelt om het leven van de wilde katten te volgen. De DonderClan is een leefgemeenschap met een groep katten die ieder een taak hebben. Of dat nu jagen, vechten, voor de kleintjes zorgen of gewonden verzorgen is. En net als in elke andere gemeenschap is er een leider, zijn er intriges en is er vriendschap.

Warrior Cats - De wildernis in is een verhaal dat bomvol actie en avontuur zit. Wanneer het leefgebied van de DonderClan in gevaar is, staan de katten naast elkaar om, als een echte familie, de rivaliserende clan(s) het hoofd te bieden. Erin Hunter beschrijft de loyaliteit en vriendschap op een manier die past bij de stoere katten die het verhaal bevolken.

Er komen, in de loop van het verhaal, best veel kattennamen op je af, maar aan het begin van het boek is een mooi overzicht te vinden, met alle namen van de katten en hun uiterlijke kenmerken. Daardoor kon ik de katten al snel voor mij zien en uit elkaar houden.

Warrior Cats - De wildernis in van Erin Hunter is een geweldig en origineel verhaal over vrienden, vijanden en verraders in de wereld van de wilde kattenclans. Ik heb de Warrior Cats in mijn hart gesloten. Gelukkig zijn er hierna, nog heel wat avonturen te ontdekken. Wat ik ook zeker zal gaan doen. Dit eerste deel krijgt in ieder geval 5 sterren van mij.

Meer recensies van sheila_hjv_inbooks