De perfecte zoon

Silvie Leest 03 maart 2024
‘Mevrouw Cass, we hoopten dat uw zoon een paar vragen zou kunnen beantwoorden over het meisje dat gisteravond verdween...’ Erika heeft een perfect gezin, totdat er op een avond twee rechercheurs op haar stoep staan.

Een middelbare scholiere is vermist. En Erika’s tienerzoon is de laatste die het meisje levend zag. Erika heeft altijd iets duisters gezien in haar ogenschijnlijk perfecte zoon. Ze wil geloven dat hij onschuldig is, maar als het bewijs zich opstapelt, kan ze de waarheid niet ontkennen – misschien heeft hij wel het ondenkbare gedaan.

Van de uitgeverij mocht ik meedoen met de blogtour en ik was heel erg enthousiast. 'De hulp' en 'Wat de hulp weet' vond ik van deze auteur namelijk heerlijk om te lezen.

'De perfecte zoon' is een losstaand verhaal en je leest het vanuit meerdere personages. Erika is één van deze personen. Ze is getrouwd en moeder van een zoon en dochter. Alles lijkt perfect te gaan, maar al snel lees je dat er toch bepaalde dingen spelen: voornamelijk met haar zoon. En dan is er opeens een meisje vermist...

Ik ga hier natuurlijk niet teveel over verklappen, maar je voelt gewoon dat er bepaalde dingen niet kloppen en dat er geheimen in het spel zijn. Heeft haar zoon met deze vermissing te maken?

Naarmate het verhaal vorderde, kreeg ik toch een klein vermoeden hoe het plot in elkaar zou steken en de uiteindelijke ontknoping kwam dus niet geheel als een verrassing voor mij.

Ondanks dit kleine puntje, vond ik de ontwikkelingen tussen moeder en zoon erg interessant om te lezen. Vooral de struggelingen waar Erika mee zat vond ik boeiend, want wat doe je als moeder in deze situatie?

Is dit een aanrader? Jazeker! Wel moet ik eerlijk zijn en toegeven dat ik 'De hulp' toch wat beter vond. Misschien kwam dit omdat ik dus een sterk vermoeden had over het hoe en wat...

Op het einde komt er toch nog een kleine verrassing en ik ben dan ook benieuwd of er misschien een vervolg gaat komen. Het zou zomaar kunnen namelijk.

Verder wil ik @next.reads heel erg bedanken voor het recensie-exemplaar en morgen kun je weer een nieuwe recensie lezen bij @sann_reads.

Beoordeling: 3,5 ⭐️

Meer recensies van Silvie Leest