Moederskind

Silvie Leest 27 maart 2024
Na de plotse dood van haar moeder probeert Eveline haar leven weer op de rit te krijgen. Alles lijkt de goede kant op te gaan, tot ze een paar dagen na de begrafenis een brief krijgt. Geen afzender, maar in het onmiskenbare handschrift van haar moeder, die opbiecht iets vreselijks te hebben gedaan.

Al snel volgen er meer brieven. Ze zijn stuk voor stuk persoonlijk aan Eveline gericht en staan vol verwijzingen naar de recente verdwijning van Alice Robins, een tienermeisje uit de buurt. Het lijkt onmogelijk dat Evelines moeder hier voor haar dood iets over had kunnen weten.

Als het politieonderzoek dreigt vast te lopen, besluit Eveline zelf in actie te komen. Gewapend met de mysterieuze brieven start ze haar zoektocht naar de waarheid. Wat is er gebeurd met Alice? En welk vreselijk geheim nam haar moeder mee het graf in?

'Moederskind' is de tweede thriller die ik van auteur @rednax_niloc las en ook deze keer was het genieten.

Je leest dit verhaal vanuit meerdere personages. Zo is er Eveline die pas haar moeder heeft verloren. Kort daarna ontvangt ze een vreemde brief met het handschrift van haar moeder. Door deze gebeurtenis werd ik erg nieuwsgierig, want wat had de moeder van Eveline op haar geweten?

Vervolgens lees je ook vanuit Alice, een tienermeisje dat is verdwenen. Je leest over haar situatie en ook dit vond ik interessante en schokkende stukken om te lezen. Tenslotte lees je ook nog vanuit de dader en deze drie afwisselingen van personages waren zeer prettig!

Er is de continu een voelbare spanning aanwezig, de schrijfstijl was wederom weer erg prettig én ik was de hele tijd benieuwd naar hoe alles met elkaar in verbinding stond.

Wie is toch de dader? Wie stuurt de vreemde brieven? En wat was het geheim van Evelines moeder?

De plottwist was goed en ik kan dan ook wel zeggen dat 'Moederskind' een aanrader is! Ik kijk nu al weer uit naar een nieuw verhaal van deze auteur.

Bedankt dat ik mee mocht doen met de blogtour en dit recensie-exemplaar mocht lezen @rednax_niloc en @harperfirst!

Beoordeling: 4,0 ⭐️

Meer recensies van Silvie Leest