Wraak

Silvie Leest 10 maart 2024
In een Engelse kustplaats wordt een studente dood aangetroffen. Onderzoekers tasten maandenlang in het duister – tot er een soortgelijke moord plaatsvindt. Hoe zijn deze zaken aan elkaar gelinkt?

Politieagente Valerie Almond gaat bij het tweede slachtoffer in eerste instantie uit van een familieruzie. Maar het gif dat zich binnen deze familie heeft verspreid zit diep verborgen, en gaat terug tot aan de Tweede Wereldoorlog.

Het duurt even voordat Valerie doorheeft hoe de zaken verbonden zijn, en dat er een meedogenloze crimineel aan het werk is die nog steeds uit is op wraak…

'Wraak' is een losstaand verhaal en is eerder onder de naam 'Het andere kind' uitgebracht. Het is dus geen nieuw verhaal. Aangezien ik van deze auteur de serie met Kate Linville in de hoofdrol geweldig vind, was ik ook weer benieuwd naar dit verhaal.

'Wraak' begint in het jaar 1970. In dit hoofdstuk is er al meteen een bepaalde spanning voelbaar. Vervolgens maak je een sprong naar 2008 en hier spelen zich meerdere dingen tegelijkertijd af.

Zo lees je over Gwen en haar relatie met Dave. Je voelt dat er bepaalde dingen tussen dit tweetal spelen. Ook lees je over Fiona, een vrouw die zo haar eigen geheimen heeft. En dan zijn er nog de twee moorden. Houden ze verband met elkaar of is het puur toeval?

'Wraak' heeft een interessant concept, maar toch vond ik het soms een beetje langdradig. Het verhaal telt 476 pagina's en de spanning is in het begin zeker voelbaar. Helaas zakt het daarna toch weer een klein beetje in. Wel moet ik zeggen dat de afwisseling van heden en verleden een fijne toevoeging was, maar toch geef ik de voorkeur aan de serie met Kate Linville (sorry).

Uiteindelijk was dit een 'oke' verhaal voor mij en dat is ook prima.

Ik wil @xanderuitgevers dan ook heel erg bedanken voor het recensie-exemplaar!

Beoordeling: 3,0/3,5 ⭐️

Meer recensies van Silvie Leest