De perfecte feelgood

Soraya Latten 06 oktober 2019
Beste vrienden Hazel en Josh zijn precies het tegenovergestelde van elkaar. Waar Hazel spontaan en onhandig is is Josh just rustig en rationeel ingesteld. Omdat ze zelf hun ware liefde niet kunnen vinden besluiten ze blind dates voor elkaar te regelen want ze verdienen toch de liefde van hun leven, of hebben ze die stiekem al gevonden?

“Voordat we beginnen, zijn er een paar dingen die je over mij moet weten:
Ik ben zowel blut als lui, een vreselijke combinatie.
Op feestjes voel ik me nooit op mijn gemak, en in een poging om te ontspannen is de kans groot dat ik net zolang blijf drinken tot ik topless ben
Meestal vind ik dieren leuker dan mensen
Je kunt ervan opaan dat ik in netelige situaties het ergste zeg of doe dat je maar kunt bedenken.
Kortom ik ben een ster in mezelf voor schut zetten”

Dit bovenstaande stukje is het eerste wat je leest als je het nieuwste boek van Christina Lauren openslaat, dit zet gelijk de toon voor het hele boek. Ja, je gaat veel lachen. Ja, je doet dit lachen hardop. Ja, af en toe is dat lachen zelfs beschamend hard.
Ik durf je niet te zeggen is een hilarische feelgood over vriendschap en liefde en dat die 2 dingen soms heel erg dichtbij elkaar liggen.

“Groep vijf is voor mij de perfecte balans tussen scheetgrapjes – waarbij expres scheten worden gelaten, met soms rampzalige gevolgen – en knuffelen met kinderen die mij de slimste mens op aarde vinden, terwijl ik toch genoeg overwicht hem om iedereen bij de les te houden door één keer in mijn handen te klappen.”

De personages van Hazel en Josh zijn zo goed uitgewerkt dat je ze zo in het dagelijks leven zal kunnen tegenkomen. En hun vriendschap is één die iedereen wel zou willen hebben, zeer sterk. Christina en Lauren hebben een unieke en vlotte schrijfstijl waardoor je zodra je de eerste bladzijde hebt gelezen je alleen nog maar door wil lezen totdat je bij de laatste bladzijde bent belandt.

“Als mijn leven een film was, zou ik (1) er veel verzorgder uitzien en (2) nu een rol spelen in de montage van scènes waarin Josh in zijn joggingbroek op de bank zit en ik voor hem sta te dansen in een poging hem aan het lachen te maken.”

Waar in vorige boeken het verhaal soms wat voorspelbaar is wordt je nu echt verrast en komen er fragmenten voorbij die je van te voren absoluut niet ziet aankomen, dit maakt het boek nog zoveel leuker en maakt je nieuwsgierig naar hoe het verhaal verder gaat naar de onverwachte twists. Als dit je eerste boek is van Christina en Lauren zet dan maar wat geld opzij want als je hem uit hebt wil je de rest van de boeken ook in de kast hebben staan.

Christina Hobbs en Lauren Billings zijn beste vriendinnen en besloten samen boeken te schrijven onder de naam Christina Lauren. Momenteel hebben ze al meer dan 20 New York Bestsellers op hun naam staan en wordt hun werk in meer dan 30 landen uitgegeven.

Meer recensies van Soraya Latten